fredag 9 september 2011

Tankar om idrott

Jag skrev alldeles nyss ett inlägg där jag bland annat lyfte fram vikten av att ha något annat göra emellan träningarna och att jag lätt blir uttråkad på träningsläger om jag bara har idrott i huvudet. Råkade alldeles nyss stöta på denna artikel på friidrott.se och lustigt nog så skriver Oskar Käck om samma sak som jag nämnde i mitt förra inlägg hur viktigt det är att ha kontraster i livet. Läs denna artikel för den var riktigt bra. Nu säger jag ju inte att det endast finns ett enda sätt att styra upp sitt liv men enligt mig så pratas det alldeles för mycket om på olika träningsläger att man endast kan nå eliten om man satsar 100 % på sin idrott och inte gör annat. Bara för att man har andra saker i sitt liv så betyder det inte att man inte satsar 100 % på idrotten. Jag tror stenhårt på att man kan göra både och och är själv ett levande exempel på att man kan plugga på heltid på universitetet samtidigt som man satsar helhjärtat på sin idrott!

http://www.friidrott.se/nyheter/perspektiv.aspx?month=3&year=2011

4 kommentarer:

  1. Nååu, min kommentar försvann...

    Men i korthet, jo jag tror att både du och Emma kommer att vara i toppform till inomhussäsongen!

    SvaraRadera
  2. Okej verkar som att det var en längre kommentar? Men jo det hoppas och tror jag med :)

    SvaraRadera
  3. Work hard, play hard!

    Jag vill också börja med pk när jag läser din blogg!!

    h. Gutte

    SvaraRadera
  4. Vila lite först så är du superpigg när PK börjar på riktigt. Jag har ju bara slöat hela sommaren känns det som så det var på tiden att kroppen börja fungera utan att något gör ont :)

    SvaraRadera