onsdag 21 september 2011

20.09.2011

Idag skrev jag den fruktade History of Louisiana tentan och ni alla (vilka ni nu är) sitter säkert på helspänn för att få veta hur det gick...not

Nä men som sagt så var jag ju lite smånervös inför den här tentan eftersom att det var mycket att läsa, mycket årtal att lära sig utantill plus att jag inte kunnat gå på föreläsningarna eftersom att jag haft friidrottsträningar och därav fått förlita mig på min kompis anteckningar. Jag hade förväntat mig en supersvår och framför allt lång tenta eftersom att alla skrämt upp mig och sagt att det skulle vara så svårt. Ni kan ju gissa hur häpen jag blir när jag kommer till tentan och får se att vi har 7 eller 8 flervalsfrågor plus 10 olika händelser som vi skulle lägga i rätt ordning. Vad hände med den och långa och svåra tentan?

Tror dessutom att jag lyckades ganska så bra för när jag efteråt checkade mina svar med min kompis Michelle som tagit anteckningar åt mig och om dessutom är duktig på historia så visar det sig att jag nog svarat rätt på det mesta. Här har jag gått och oroat mig och stressat i onödan för något som i slutändan var ganska så enkelt. Ja ja så kan det gå :D

Idag hade jag vila från träningen eftersom att tentan började samtidigt som träningen. Var faktiskt ganska så skönt med en extra vilodag. Kroppen har fått jobba stenhårt nu i två veckor med endast två vilodagar på 14 dagar så det var välbehövligt. Om ni tror att jag sedan slappat resten av dagen så tror ni fel. Eftersom att jag pluggat så mycket till historietentan så hade jag hamnat lite på efterkälken med min marknadsföringskurs så när tentan var avklarad så fick jag snällt gå hem och sätta mig framför datorn och jobba med min uppgift i tre timmar. Nästa vecka har jag tenta i marknadsföring så jag behöver ju inte oroa mig över att inte ha något att göra i helgen.

Idag så bokade jag och min kompis våra biljetter till New Mexico så nu är det klart att vi även åker dit under höstlovet. Ska bli kul att träffa syster yster och jag har nog faktiskt saknat henne lite grann (hur otroligt det än låter) ;)

Nä nu ska jag surfa runt en sväng innan sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar