fredag 9 september 2011

Träningsvärk

Min kropp gör ont. Jag känner mig som en gammal tant när jag ska försöka gå från sängen till toaletten. Bara att röra på sig från en sida till en annan när jag sover gör ont. Träningarna här som ni kanske förstår är tuffa, men super effektiva. Var endaste liten muskel får jobba och jag ger 100 % på varje träning. Idag gjorde vi först en hel del kordinationer, loikkia you name it. Efter det gick vi in i styrkehallen och gjorde en kuntopiiri med vikter och avslutningsvis gick vi till Tiger Stadium och sprang i trappor. Denna träning var tuff men kanske har jag blivit härdad eftersom att jag faktiskt inte tyckte denna träning var lika tung som de andra dagarna, eller så var det för att vi endast tränade 2 timmar jämfört med 2 ,5-3 de andra dagarna. En sak som jag tycker är ganska så intressant med detta land är att de olika collegelagen verkar ha hur mycket resurser som helst att tillgå. Idag efter träningen gick vi till någon typ av center där idrottarna hade sina egna massörer, gym etc. I detta center fanns också två iskalla poler och en bubbel pol. Jag och två häcktjejer använde den iskalla polen i ca 15 min och det kändes väldigt bra i musklerna efter detta. Ska börja använda mig av polen oftare eftersom att jag faktiskt har tillgång till en sådan. Massörerna har jag inte tillgång till eftersom att jag inte r med i laget men det gör då inget. Coachen skulle leta rätt på en bra idrottsmassör åt mig.

Lustigt nog känns det som att jag är på ett väldigt långt träningsläger nu när träningarna börjat. Det är varmt och skönt, jag har kanon träningssällskap, jag tränar mycket men den största skillnaden är att jag inte är uttråkad. Hittills på vart enda träningsläger som jag varit på så har jag vid något skede blivit fruktansvärt uttråkad eftersom att det inte funnits särskilt mycket att göra. Här har jag en hög med skolarbeten att göra varenda dag om jag så vill plus att det finns en del roliga aktiviteter också att sysselsätta sig med så det passar mig riktigt bra. Jag borde alltid ha lite skolarbete eller något att sysselsätta hjärnan med på träningsläger för det gör allting så mycket roligare. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag är inte gjord för att idrotta 24/7 och bara tänka på idrott. Jag behöver annat att stimulera min hjärna med för det är då som det går som bäst idrottsmässigt också.

Det kanske verkar som att det blir mycket idrottssnack i min blogg nu men jag hinner faktiskt inte göra så mycket annat än träna, äta, plugga och sova. Dagarna bara rusar förbi. På lördag har vi i och för sig säsongens första fotbollsmatch så då får jag ju vara lite social i alla fall :)

Kanske ska nämna att jag och Emma har bokat biljetter till LA under Thanksgiving. Såg i Emmas blogg att hon redan skrivit detta men det är ju faktiskt värt att nämnas även här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar