onsdag 28 september 2011

Stressig dag

Idag känns det som att jag bara stressat runt från och med att jag vaknade i morse tills nu. Morgonen började med föreläsning, sedan var det lunch, och direkt efter lunchen bar det av för att skriva tenta. Efter tentan fick jag rusa till träningen och direkt efter träningen direkt till skolan och göra klart min uppgift som har deadline imorgon. Efter skolan blev det en snabb dusch och sedan middag. Nu har jag äntligen lite tid att andas ut.

Tentan då, ja vad ska man säga. Det var den värsta jag gjort i hela mitt liv. För det första var det hur mycket som helst att göra. En stor räkneövning som bara den tog ca 25 min, 25 multiple choice frågor och sedan ännu tre stora essäe frågor där man skulle rita bussiness models plus en massa annat. Allt detta skulle vi göra på 70 min. Tror ni jag hann färdigt? Kan ju meddela att det han jag verkligen inte och det verkade inte som att jag var den enda. Dessutom var frågorna till tentan riktigt svåra och fast att läraren hade sagt att vi inte skulle fokusera på små detaljer så var det en hel drös med små detaljer. Detta var första gången i mitt liv som jag kommer till en tenta väl förberedd och känner mig stendum när jag sedan får frågorna i min hand. Hur är detta möjligt? Jag hoppas verkligen att alla i klassen får dåligt betyg så att läraren ser vilken skit tenta han gjort, plus att vi hade alldeles för lite tid. Jag är faktiskt inte ens säker på att jag klarade tentan. Inte för att det nu är hela världen eftersom att vi har tre tentor i denna kurs och alla de tre tillsammans är värda 40 % av slutvitsordet vilket i sig betyder att jag kan få ett hyffsat bra betyg även om jag skulle göra dåligt ifrån mig på alla tentor. Jag är ändå sur för jag hade faktiskt pluggat och jag tyckte jag hade bra koll på det mesta och då frågar han hel skumma frågor som jag inte hade en aning om.

Något positivt som dagen förde med sig är att jag äntligen fått bokat en massage tid till mig själv så imorgon kväll får jag äntligen lite behandling till mina trötta muskler. Det visade sig att skolan ändå slutligen gick med på att massören som kommer hit varje onsdag skulle få massera mig på skolans massage bord så allt löste sig till slut. Men nog har jag fått tjorva för att få min vilja igenom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar