tisdag 20 september 2011

19.09.2011

Återigen har en ny vecka börjat och det konstiga här är att jag gilla veckorna mycket mer än helgerna. Under veckorna så har jag så mycket att göra så tiden bara flyger iväg, men helgerna å andra sidan känns evighetslånga plus att det typ inte är någon på campus och jag ar svårt att få tag i vettig mat att äta. Helgerna är oftast riktigt långtråkiga så i Lördags kändes det om att jag höll på att blir skogstokig så jag och en kompis bestämde oss för att fara och dansa litegrann. Hade faktiskt riktigt roligt och det var skönt att komma bort från mitt lilla rum. Det är nog bristen på egen lägenhet som gör mig så rastlös här. I Finland ligger jag gladeligen hemma och slappar i soffan en helg men inte här.

Träningarna flyter på bra och idag gjorde vi en massa hopp (loikkia) plus lite tyngre styrketräning. Måndagens träning består alltid av lite tyngre styrke och det är faktiskt ganska så jobbigt att först göra en massa kordinationer och hopp och sedan gå in i styrkehallen och göra både Tempaus, RV, bänkpress och Syväkyykky(djupa knäböj). I de djupa knäböjen kunde jag inte göra med så mycket vikt som coachen lagt åt mig. Han hade lagt 3x6x60kg men eftersom att jag inte kunnat göra särskilt mycket kyykky under sommaren plus att jag var hyffsat trött i benen så började jag med 50kg. Får öka nästa vecka. Coachen är väldigt noga med att vi gör med rätt vikter och rätt antal reps och det lustiga är att många av tjejerna försöker göra med alldeles för stora vikter och orkar kanske göra 3-4 reps istället för sju. Samma med de djupa knäböjen. Vi hade en låda som rumpan skulle nudda i och jag klarade inte av att gå så långt ner med de större vikterna så jag lade mindre och gick ända ner till lådan. Många av tjejerna envisades med att göra med mer vikt men då orkade de ju inte ens utföra övningen ända ner. Det är alltid bättre att göra med lite mindre och göra övningen ordentligt och sedan öka än börja med för mycket vikt och sedan slarva med övningen.

Imorgon har jag en tenta i kursen History of Louisiana och jag är lite nervös över hur det kommer att gå. Har pluggat på ganska bra nu men det är så många olika årtal och händelser att komma ihåg så det kommer då inte bli en lätt tenta imorgon Har haft en hel del skolarbete att göra i helgen men nu i veckan lugnar det ner sig igen vilket ska bli skönt.

Har förresten också bestämt mig för att fara och hälsa på Emma i New Mexico under höstlovet som vi har här. Tar mest troligt med mig min kompis Michelle och vi kommer vara i Las Cruzes mellan den 13-16 Oktob er. Tydligen så är campus helt dött under sådana här lov och ingenting ät öppet så jag kände mig inte särskilt sugen på att stanna här och Emma har inte lov samtidigt som vi så där lär det ju vara liv och rörelse :)

Nu ska jag gå och plugga det sista inför morgondagens tenta. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar