onsdag 14 september 2011

Track and field pictures

Bara för att ni ska få lite hum om hur vår friidrottsplan, som jag babblar om i var och vart annat inlägg, ser ut så tog jag några bilder på den igår. Här kommer dessa:





Idag kunde jag genomföra hela träningen utan kramp. Låret var lite ömt och stelt från gårdagen men det gick riktigt bra att träna idag igen. På kvällen var jag också på en föreläsning om kost och det var ganska så intressant att jämföra med exempelvis Finland. Kostrådgivaren verkade jätteduktig och så klart så har dem en egen på denna skola. Jag mena vad finns inte här? Hon pratade om samma saker som i Finland om att äta en balanserad kost med både protein, kolhydrater och mycket frukt och grönsaker. Det som kanske mest skiljde sig var mellanmålen som hon föreslog att vi skulle äta. Jag mena vem föreslår i Finland att man ska äta jordnötssmör och sylt på mackor till mellanmål? Eller chokladmjölk, visserligen low-fat men det är ju mycket socker i sådana produkter. Ok en idrottare bränner mycket kalorier under en dag när man tränar mycket men inte skulle jag ändå proppa i mig en massa socker till mellanmål för det. Då åker ju blodsockret berg och ddalbana och man blir slö och trött. Annars var det en mycket vettig föreläsning men inget var egentligen nytt för mig.

 Så vad var dagens lärdom? Även om en kostrådgivare föreslår att du ska äta jordnötssmör och sylt på macka så skulle jag nog inte följa detta råd!

3 kommentarer:

  1. hah naitten neuvoihin ei aina kannata luottaa...meianki ravintoneuvoja kaskee syomaa pahkinoita ja suklaata ennen treeneja ja valipaloina :D ja jos meet laakarille nii oo tarkkana mita se sanoo..normaalisti oon joutunu kaikis kouluis ite kertoo mika on vialla ku ei ne tiia...ja naitten mun penikoitten kans laakari sano etta joo suomessa on niin paljon paremmat laakarit etta kannattaa kysya niilta :D

    SvaraRadera
  2. hups siis anni taalla moi unohin laittaa kuka kirjottaa :D

    SvaraRadera
  3. Haha ei mitään arvasin melkein että oli sinä, kuka muu olisi näin ekspertti noista Jenkki asioista kun sinä joka on asunut täällä vähän pitempi. Muuten oli ihan yes ravinto luento vaikka en kyllä oppinut mitään uutta ja sit noi välipala jutut oli vähän erilaiset verrattuna suomeen. Pittä olla tarkkana jos joskus joutu menemään vaikka lääkärin ja onhan se totta että monet asiat suomessa on paljon parempi kun täällä mut on tä maa ihan yes, I mean ei vois olla paremmat säät treenata kun mitä nytten on :) tänään oli jopa vähän liian kin kuuma kun muut kin tytöt valitti lämmöstä.

    SvaraRadera