torsdag 15 september 2011

15.09.11

Varför ska det vara så svårt att komma på rubriker? Texten i sig är inte svår att skriva men orkar inte vara så innovativ med mina rubriker varje dag när jag nu blivit så flitig på att blogga ;)

Dagens träning kändes lite jobbig. Kroppen var lite småseg och tung och att det dessutom var typ 100 grader varmt och ingen vind gjorde ju inte saken bättre men kämpade på som vanligt och det gick ju bra ändå. Vi gjorde först en massa olika häckgångsövningar, jobbiga kordinationer i 100m, medicinbollskast och en hel del annat innan vi gick in i styrkehallen. Är fortfarande helt confused med vikterna här när de inte är i kg så förlitar mig alltid på att någon annan ska räkna åt mig. Borde väl börja lär mig men är inte alltid säker på om vikterna är i kg eller något annat för vissa av vikterna som heter eleko( tror jag det var) är ju i kg för det är ett svenskt märke. Styrketräningarna här är ganska så roliga och de är inomhus i en sval styrkehall så det känns alltid superbra efter att ha svettats floder att gå in i styrkehallen.

Idag fick jag också mest troligt fixat en massör till mig själv. Jag har ju haft problem att hitta någon som kan massera mig och ingen av coacherna hade några direkta kontakter eftersom att LSU:s idrottare har egana massörer som jag inte kan använda, men idag gick jag och pratade med en kvinna som var huvudansvarig för idrottarnas rehabilitering och hon hade en kontakt som hon skulle prata med. Det bästa är att denna massören kommer varje onsdag till rehabiliteringscentret så troligtvis skulle jag få tid till henne varje onsdag om jag vill. Det beror ju också lite på priserna men varannan vecka kanske skulle vara lagom så här i början när vi springer ganska mycket och sliter på bland annat benhinnor som jag alltid haft lite problem med. Skulle vara så skönt om jag skulle kunna få massage på campus och slippa allt tjorv med att ta mig någonstans utanför campus. Något som är bra iaf är att jag får tillgång till allt annat i rehabiliteringscentret som den iskalla poolen, bubbelpool mm. så det går ju ingen nöd på mig :)

Idag hade jag också min första tentamen och det var en tenta  i programmet Adobe Indesign. Jag läser ju en kurs här som heter Visual Communication och i den kursen ingår att vi ska lära oss både Indesign och photoshop. Jag hann inte plugga så jättemycket till tentan men det gick nog ganska så bra ändå. Vi skulle återskapa ett flygblad i Indesign och helheten fick jag nog till, men några småmissar fanns det säkert. Fick även tillbaka min första marknadsföringsuppgift här om dagen och jag fick 97/100 möjliga poäng så det gick ju riktigt bra. På fredag har jag min första riktiga tenta, eller riktig och riktigt det är en multiple choise (flervalsfrågor) tentamen och eftersom att vi i Finland är vana vid essä tentor så känns det lite smålöjligt att ha en flervalsfråge tenta men alltid lär man sig väl något nytt. Ska inte klaga, nästa vecka har jag en tenta i History of Louisiana och fast att det är flervalsfråge tenta så kommer den vara skitsvår för jag är inte ett dugg intresserad av att lära mig en massa om Louisianas historia och jag tog endast denna kurs eftersom att jag var tvungen att hitta en fjärde kurs att ta. Läraren vill att vi ska lära oss årtal hit och dit men vem bryr sig om sådant nuförtiden? Om jag vill veta vilket årtal som Louisiana blev Louisiana så kan jag googla det.

Nä nu måste jag vara lite produktiv ännu i kväll och läsa lite till min tentamen på fredag. Förresten hur pluggar man till en multiple choise exam? Det skulle jag vilja veta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar