söndag 25 september 2011

Fire alarm

Igår kväll gick jag och lade mig redan kl. 22 eftersom att jag var så himla trött. Somnade ganska så snabbt vilket är väldigt ovanligt för mig sedan jag kom hit. Har allmänt sett sovit mycket sämre här än hemma och vaknar oftast upp flera gånger per natt. Denna natten sov jag ovanligt tungt men kl. 01.30 börjar det tjuta som attan. Jag vaknade direkt och förstod att brandlarmet gått igång och gjorde mig redo för att springa ut. Min rumskompis vaknade inte ens så hade jag inte varit där så hade hon sovit sig igenom brandlarmet. Direkt vi kom ut på gården så förstod jag att det inte var frågan om någon riktig brand men eftersom att brandlarmet gått igång så var polisen redan där och brandkåren anlände strax efter. Det visade sig att någon idiot dragit ut sprinklern till brandlarmet i stack 5 (jag bor i tre) så även om själva händelsen inte ens var aktuell där jag bor så går brandlarmet igång i hela Le Jeune Hall. Jag var väldigt sur över att behöva vakna och springa ut på gården mitt i natten bara för att någon knäppgök bestämde sig för att leka med brandlarmet. Det positiva är ju att om det faktiskt skulle börja brinna på riktigt så skulle jag antagligen vakna direkt när brandlarmet går igång för det gjorde jag i natt även om jag sov tyngre än vanligt.

Idag måste jag plugga hur mycket som helst. Har en tenta i marknadsföring på tisdag och det är en hel del material att plugga in. Jag är en av de personer som verkligen inte gillar att skriva tentor. Jag tycker man bara pluggar in materialet för stunden och sedan glömmer man bort det. Jag skriver hellre 10 uppsatser och gör projektarbeten där man bearbetar informationen och faktiskt kommer ihåg den en längre tid än pluggar till en tenta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar