tisdag 13 september 2011

Det går inte alltid som man tänkt sig

När jag såg dagens träningsprogram blev jag superladdad. Vi skulle både göra en massa hopp så kallade loikkia och göra lite tyngre styrketräning. Träningen började bra med en massa kordinationer och lite löpning. Hann lära mig en hel del nytt om acceleration och hur positionen på kroppen och benen skall vara där. Efter detta gjorde vi en massa hopp och loikkia och vi avslutade hoppträningen med att gå till "sandlådan" och göra stillastående längdhopp och en hel del annat. Efter mitt andra stillastående längdhopp började det smärta i framsidan på mitt vänstra lår och jag provade göra tresteg en gång men det gjorde för ont. Lyckades alltså få min första kramp här och det var bara att avbryta träningen. Det var inte så där superilla som man kan se ibland på tv när folk faller omkull på marken och vrider sig i smärta. Jag kunde gå även om det gick lite knackigt och valde att avbryta för säkerhetsskull. Vill inte dra på mig en bristning i låret. Så när alla andra fortsatte in i styrkehallen fick jag se mig besegrad och jag fick snällt bege mig till träningscentret där jag fick massage och gatorade med en massa saltpulver. Benet kändes bättre efter massagen och nu har jag lärt mig en läxa att jag måste dricak mer än vad jag trodde. Jag har faktiskt druckit mycket men tydligen måste jag dricka mer och helst få i mig lite sportdryck före träningen också. Fick även med mig påsar med saltpulver som jag ska blanda i sportdrycken och dricka under träningen för att undvika kramp. 

Så vad har jag lärt mig idag? Drick, drick, drick lite till även om jag inte är törstig. Drick ännu mera bara för säkerhets skull så benen inte börjar krampa igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar