tisdag 27 september 2011

Tester

Denna vecka kommer våra träningar bestå av en massa tester. Detta betyder att vi inte tränar särskilt mycket vilket tacksamt tas emot av min kropp. Började känna mig lite sliten så denna test/vilovecka känns som en bra ide. Idag gjorde vi vauhiton pituus (stillastående längdhopp) hoppade 2,52 vilket ät helt ok för min del, men märkte ganska så snabbt att jag var en av de sämre i vår grupp på denna övning :D stillastående längdhopp är en av de grenar där jag inte utvecklats på flera år. Vet inte riktigt vad jag gör för fel men mina hopp brukar ligga kring en 2,50-60. Nästa test var tresteg från jämfota start och jag hoppade 7,58 och var faktiskt en av de bättre i min grupp även om vi hade en tjej som hoppade nästan 9 meter. Men hennes ben var ju typ dubbelt så långa som mina så jag kände mig nöjd med att ligga i topp klungan eftersom att det stillastående längdhoppet inte riktigt var min starka sida. Träningen avslutades med att vi sprang sprinttester och testerna gick ut på att vi startade från startblocksposition utan startblock och sprang 60m.Två stolpar var placerade på olika avstånd och mina snabbaste tider mättes till 4,42 och 1,12. 1,12 var den flygande 10 meters tiden. Eftersom att jag inte har något att jämföra med så säger inte dessa tider mig särskilt mycket. Under nästa testvecka som sker om tre veckor så lär jag ju få ett bättre riktmärke. Kan dock jämföra min 1,12 tid med att den snabbaste tjejen sprang ca 1,08 och den långsammaste 1,16 så jag låg någonstans mitt emellan. Min helhetstid blev långsammare pga. av att jag inte är särskilt duktig på att accelerera från stillastående start så det är en sak som jag kan jobba på. Dock ska påpekas att jag absolut inte hade den långsammaste helhetstiden heller ;)

En sak som kändes riktigt bra med testerna var att jag inte hade ont någonstans när jag sprang. På tre månader har jag inte kunnat springa utan smärta så att kunna göra det idag kändes såååå bra. Att benen och kroppen dessutom var väldigt slitna från de 3 veckor med stenhård träning som vi haft gör att jag faktiskt tyckte att testresultaten gick lite över förväntan. Imorgon ska vi göra kulkast och på onsdag blir det styrketester.

Imorgon har jag tenta i min marknadsföringskurs. Det är en ganska så svår kurs med mycket information som går mer under informationssystem än marknadsföring så jag har fått kämpa en hel del med pluggandet till denna tenta. Känns fortfarande som att jag inte pluggat tillräckligt men samtidigt så räknar vår professor bort det sämsta tentresultatet av tre så om det skulle gå riktigt dåligt så kan jag kompensera detta genom tenta 2 och 3. Nä nu ska jag ta och plugga lite till innan det är läggdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar