söndag 4 september 2011

A pool in the bedroom

I går morse när jag vaknade och började gå omkring i rummet så lät det klaffs klaffs. Vi har haft en tropisk storm här i några dagar vilket betyder att det spöregnat typ två dagar i sträck. Eftersom att huset där jag bor i är rätt så gammal blandat med min otur så har det såklart regnat in i rummet under natten och hela golvet var täckt med vatten. Jag skulle inte ha något emot att ha en pool i sovrummet men den skulle gärna få se lite annorlunda ut än den som vi hade.

Okej nästa grej då. När jag vaknade i morse så är vattnet på golvet borta även fast att det ösregnar ute, men nu visar det sig att fönstret läker så istället för vatten på golvet så har det förflyttat sig till fönstret. Jag förstår inte vad jag gjort för att förtjäna sådan här otur. Ingen som jag träffat på i detta hus har haft problem med vare sig kackerlackor eller läckande tak och fönster.

Igår var vi och tittade på vår första match för i år. Första hemmamatchen är nästa helg men här är folk så crazy in fotball så fast att det inte är en hemmamatch så klär sig folk i lila och gult (skolans färger) går ut på en sportsbar och tittar på matchen. Dagen till ära köpte jag en lila klänning med texten LSU i gult och för jag hatar t-shirts och tänker inte ha en sådan på mig när jag går ut ;)

Här kommer några bilder från igår kväll:









2 kommentarer:

  1. Hahaha, cool photos, Ida! (I can't read : B). Take care!
    Diego

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha såå kul! Njut, Ida! Kram Josse

    SvaraRadera