onsdag 2 november 2011

100

Detta inlägg blir nummer 100 i min blogg :D det är ju nästan värt att firas.

I söndags skrev jag ju att det inte är länge kvar tills dess att vi skulle börja springa häck och tydligen så var det närmare än vad jag själv trodde för på måndag när jag kom till träningen så höll coachen på att lägga ut häckarna. Detta var en trevlig överraskning kan jag ju säga eftersom att det från första början inte var meningen att vi skull börja springa häck förrän nästa vecka. Vi har i och för sig bara en häckträning denna vecka, men en är bättre än inget. Nästa vecka kör vi igång med iaf två.

Hur gick då fösta häckträningen? Oväntat bra faktiskt, visserligen sprang vi med låga häckar men med startblock och ca 8,10m mellanrum med spikes så det blev "riktig" löpning på en gång. Jag pratade med de andra två häcktjejerna och dem sade att coachen här inte är så mycket för driller och sådant och att dem ibland gör det före träning men att de oftast får göra sina driller på egen hand så att de känner sig uppvärmda och sedan börjar de direkt att springa. Nu gjorde vi en massa kordinationer, accelerationer och löpning före vi sprang häck så jag var då väldigt uppvärmd. Det bästa av allt var att jag inte hade ont i foten överhuvudtaget och jag hann till och med lära mig lite nya saker som att jag inte får rotera benen för mycket nä jag far ur startblocken utan de ska gå mer som en "työntävä askel" det vill säga benet ska trycka ifrån mer rakt och med låg häl istället för att dra upp hälen i rumpan och rotera steget ur startblocket. Ser fram emot nästa veckas häckträning.

Annars då så hade jag min photoshop exam på måndag och jag fick 96% ut av 100 möjliga så det gick väldigt bra. Har också börjat skicka in lite arbetsansökningar och jag har hittat min drömpraktikplats i Helsingfors som jag faktiskt borde ha möjlighet att få även om jag inte har särskilt mycket arbetserfarenhet inom mitt studieområde. Jag var väldigt kvalificerad på många andra områden och det ser ut som att de kurser som jag läst här där jag lärt mig photoshop, InDesign och min marknadsföringskurs där vi kommer skapa en egen hemsida skulle kunna vara till bra nytta i de arbetsuppgifter som praktikplatsen innehöll. Så håll nu tummarna att de skulle vilja ha mig på intervju. Det dåliga är att jag inte kan ringa och följa upp min ansökan men jag skickade mail direkt efteråt och frågade lite frågor och meddelade även orsaken till varför jag inte kan ringa och fråga dessa frågor. Får hålla tummarna att de räcker ändå. Annars har jag skickat in mitt cv på några andra ställen och ska söka till fler arbetsplatser här under veckan.

Nu ska jag börja göra mig i ordning inför dagens träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar