söndag 20 november 2011

God Morgon!

Sitter i vårt kök och har just ätit frukost bestående av havregrynsgröt med banan och mjölk, samt två knäckebrödsmackor med philadelphia och kalkon. Låter som en väldigt svensk frukost men faktum är att man kan hitta riktiga havregryn här i affären så jag har käkat gröt varje dag till frukost här i USA. Knäckebröd kanske man inte kan hitta lika lätt men mitt paket som jag fick hemskickat innehöll ju både knäckebröd och hapankorpu så jag klarar mig tills dess att jag kommer hem. Hade då inga problem att somna igår kväll trots mina något långa "powernap" igår. Vaknade dock ganska så tidigt idag av att jag hostade som en galning så det var inte en lönt att försöka somna om igen.

Igår gick jag till apoteket för att försöka hitta någon hostmedicin som skulle kunna lindra mitt hostande lite men eftersom att personalen här i USA på apoteken verkar vara fullständigt inkompetenta så fick jag gå hem tomhänt. Jag frågade en av farmaceuterna om de hade någon hostmedicin som skulle kunna lindra mitt hostande men att den inte får innehålla något skit eftersom att jag idrottar. Hon bara stirrade på mig och sade att hon tyvärr inte visste om deras mediciner är lagliga eller inte. Jag frågade henne om hon kunde kolla upp det i en antidopingkalender så som man gör på alla apotek hemma men det visst hon inte hur man gjorde. Ibland blir man så trött på alla dessa inkompetenta människor i detta land. Jag skulle vilja veta från vilket flingpaket som hon fiskat upp sin examen ur när hon inte ens kan hjälpa mig att hitta en hostmedicin som är ok för mig att ta. Så nu får jag gå och hosta en hel dag till innan jag ska till läkaren på måndag. Förhoppningsvis kan en personen hjälpa mig lite bättre.

Vädret ute är trist och tråkigt precis som en typisk söndag. Idag ska jag plugga en massa och bara ta det lugnt.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar