lördag 12 november 2011

Sjukstuga

Min förkylning vill inte ge med sig och jag känner mig fortfarande risig. Det konstiga är att jag inte är snuvig alls, bara konstig i halsen och en hosta som gör ont i bröstet varje gång jag hostar. Har inte feber men lite stegring som man så fint kallar det på finlandssvenska så det blev ingen träning idag och inte imorgon heller. Ska försöka bli frisk och träna på måndag igen :)

Har jobbat några timmar med mitt media kit som är en av de sista uppgifterna som ska göras i kursen Visual communication. Har blivit betydligt mycket bättre på att använda photoshop än vad jag varit tidigare så det är ju positivt. Jag längtar till julen, snö (förhoppningsvis), god mat, vara med familjen, julgodis, julpynt, julsånger ja allt som har med julen att göra. Idag när jag for och handlade på Walmart så hade de börjat julpynta och det fanns en julgran inne i affären. Det kan ju kännas lite väl tidigt plus att det känns konstigt med julpynt när det inte ens är kallt här. 

Imorgon så har vi en fotbollsmatch här igen men jag ska nog inte gå. Matchen är på kvällen och kvällarna här har ju blivit ganska så mycket svalare så jag vill inte förkyla mig. Ska istället gå och kolla på basket på förmiddagen. Det spelas ju inomhus iaf :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar