onsdag 30 november 2011

Bulan

Nu har jag äntligen lite tid att berätta mer om vår LA resa. Resan var som sagt väldigt roligt och vi tog det egentligen ganska så lugnt men en hel del shopping och turistande han vi med. Citadel som var ett stort outletmall besökte vi två gånger samt att även Hollywood fick besök av oss. Jag måste ändå säga att Hollywood inte var så där jättespeciellt det är säkert mer häftigt att fara dit när man är yngre. Nu var det helt ok men inte mer :)

Hotellet som vi bodde på var också helt ok. Priset var billigt och jag sov som en stock alla de dagar som vi var där. Sov sedan otroligt dåligt första natten här i mitt dorm efter det att jag kom hem och det är ännu ett tecken på att det här boendet som jag har är skit.

LA i alla fall var nice och vi han med att äta många goa middagar och dricka några smarriga drinkar. Någon utgång blev det inte ens på vår födelsedag eftersom att jag fortfarande käkade antibiotika men det var faktiskt ganska så skönt. Vi var ändå så trötta efter att ha varit på benen hela dagen. Vår thanksgiving middag bestod av pizza för det var det enda matstället som var öppet, men den smakade väldigt bra kan jag säga. Nu har man då också hunnit fylla 23 och det känns inte särskilt speciellt. Jag känner mig nog ganska som vanligt :D

Nu undrar ni säkert hur rubriken till detta blogginlägg  hänger ihop med innehållet och nu ska jag berätta för er vad jag lyckades göra igår kväll. Innan jag gick och lade mig höll jag på att sortera ren tvätt i min garderob och lyckades slå i skallen rätt så hårt i en av mina hyllor, klumpig som man är. Det gjorde rackarns ont men jag tänkte inte så mycket på det. När jag vaknade i morse och tittade mig i spegeln hade jag fått en fin röd bula mitt i pannan. Så kan det gå när man är klumpig.

Annars så håller jag på att plugga inför mina sista tentor som jag har nästa vecka. Har väl aldrig i hela mitt liv börjat plugga till en tenta så här tidigt men jag tänkte att jag skulle försöka anstränga mig lite extra inför de sista tentorna. Kommer inte ha ett A i en enda kurs för så mycket har jag inte orkat anstränga min här med pluggandet, men om jag gör bra ifrån mig på den sista tentan i en kurs så kan jag nog ha 3 B i slutbetyg. History of Louisiana kursen ska vi nu inte prata om, där är det bra om jag får ett C :D haha

ha det bra kära bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar