måndag 21 november 2011

Farbror doktorn

Idag hade jag äntligen fått en tid till läkaren, och här och jag hade glatt gått och förberett mig på att ta en massa prover för det är ju det man börjar med i Finland för att se om man är sjuk eller inte. Har ju gått och hostat i en och en halv vecka snart och det har blivit värre på senaste tiden så jag tyckte det var värt att gå och kolla upp. När jag kom till läkaren fick jag först göra det vanliga typ blodtryck, temperatur mm. Sedan fick jag sitta och vänta på läkaren som sedan lyssnade på mina lungor och frågade en massa frågor. Nu trodde jag då att jag skulle ta en massa blodprover, men jo pytsan inte i USA. Läkaren skrev ut en 4 dagars antibiotika kur åt mig och så var det med det. Men i USA när man kan stämma folk hur som helst så vågar väl inte ens läkarna ta ett vanligt blodprov om de inte måste. Om de gör ett felstick och det blir ett blåmärke så kan man väl säga " I sue you"

Jag får ändå träna på som vanligt och läkaren bad mig lyssna på min egen kropp. Det passar väl bra så att jag har en lite lättare vecka denna vecka så kanske denna hosta så småningom börjar ge med sig. Ikväll ska jag fara och kolla på basket och kanske börja packa. Vi åker ju om två dagar och jag längtar. Jag behöver lite semester :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar