fredag 18 november 2011

Träning, träning och lite mera träning

Huhu denna vecka har då inte varit något att leka med träningsmässigt. Måndagar och onsdagar har varit de jobbiga dagarna men nu kan även torsdagar räknas med i den kategorin. Vi gjorde bodybuild, vastusvetoja, häckstarter, ins-and-out, 60m vetoja, 8x50m löpning med 30 sek vila, plus en general strenght på det. Min kropp är totalt slut och denna envisa förkylning som inte riktigt vill släppa sitt tag om mig gör det ju inte lättare. Högintensiv löpning får mig att hosta mer än lågintensiv för tillfället. Men även om det var en jobbig träning så var det kul. Kul att springa en massa häck och som sagt här fjesas det inte. Det är spikskor och blockstarter hela tiden med nästan normalt mellanrum, i motvind ännu :D men det klarar jag galant.

En lite tråkig sak dock är att jag fortfarande inte kommer så där jättebra överens med många av tjejerna i laget. Idag när jag gick till matsalen för att äta ser jag att hela laget sitter samlat och äter tillsammans och inte är då jag bjuden. När jag sedan går och frågar varför de inte frågat mig eftersom att jag äter i matsalen varje dag så får jag till svar att de visst också frågat mig och att jag inte bara hört. Är 100 % säker på att ingen frågat mig för det skulle jag ha kommit ihåg i så fall och jag kan inte fatta vad det är för fel på dessa människor när de inte vill lära känna människor från andra ställen. Som tur är åker jag snart hem till Finland till alla underbara människor därhemma. Jag har nog mest troligt också kommit fram till en sak. Även om det skulle visa sig att jag skulle kunna stanna och tävla för skolan så vet jag faktiskt inte om jag har så stor lust att göra det. Visst idrottsmässigt skulle det vara kanon men för att idrotten ska funka till hundra procent måste allt annat i livet också vara i balans och det känner jag inte att det skulle vara här. För mig skulle det vara viktigt att ha bra vänner i laget som jag kan skojja och skratta med och må bra med men eftersom att det är så upp och ner och en dagen känner jag att jag kommer så bra överens med alla och sedan nästa dag blir man ignorerad så tycker inte jag det kanske känns värt. Jag springer bra när jag mår bra och jag är inte 100 % säker på att jag skulle göra det här. Tråkigt men sant. En sak som kanske måste klargöras är ju att mina träningar här överlag har ju gått superbra och på den fronten har jag verkligen lyckats, men samtidigt så har det också kanske gått bra för att jag vetat att jag ska hem vid något skede och då har jag kunnat strunta i att alla beter sig lite hur som helst. Det skulle vara en annan sak att faktiskt komma tillbaka till samma sak och vara här en hel termin till.

Nu ska jag skriva en desto roligare sak. Det är bestämt att i alla fall Mirri och förhoppningsvis några av de andra tjejerna ska komma upp och fira nyår i Korva och det ska ju bli superroligt :D både jag och Emma har ju velat så länge att tjejerna ska komma och hälsa på så det passar oss mer än bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar