söndag 20 november 2011

19.11.2011

Veckans sista träning avklarades idag och det känns i kroppen kan jag säga att detta varit en tuff vecka.  En massa löpning och styrke har det blivit och en hel del häcklöpning. Nu behöver kroppen vila innan en ny vecka återigen börjar på måndag. På tisdag har vi en kul grejj här. Vi ska ha en slags tävling mellan de olika grupperna exempelvis kastare, sprinters, hoppare osv. Vi ska göra olika grenar som stillastående längdhopp, flygande 30m mm. och så räknar vi poäng. Vårt lag ska ha t-shirts med olika smeknamn på och mitt blev flip-flop eftersom att jag röt ifrån till tjejerna på en träning för länge sedan om att ingen brydde sig om att tala om för mig vad vi skulle gör. Tydligen har denna incident fastnat i minnet hos många så därav smeknamnet ;) haha inte visste jag att ett litet utbrott skulle bli så väl ihågkommet. Tar det som en komplimang.

Denna tävling gör vi på tisdag så det betyder att vi inte har normal träning på måndag utan bara verkka, alltså uppvärmning. Men det känns som att jag behöver en lättare vecka nästa vecka. Åker ju till LA på onsdag så där har jag bara tänkt jogga lite och göra lite bålstyrka och liknande. Har ju egentligen inte haft någon ordentlig vilovecka här på 4 månader. Hade lite mindre träningar den veckan jag var till New Mexico och förra veckan när jag var sjuk, men hade jag gjort alla de träningar som varit utsatt på programmet skulle jag inte ha haft någon riktigt lätt vecka över huvudtaget. Vi har ju våra så kallade testveckor när vi tränar mindre, men det var bara den första testveckan som kändes lätt. De följande har varit ganska så krävande de med. 

Ikväll ska jag på en Thanksgiving middag och äta kalkon, pumpapaj och allt vad det innebär. Ska bli intressant att se hur allt smakar. Har aldrig ätit pumpa så det blir en ny upplevelse. Kalkon däremot har vi oftast haft varje år på vårt julbord hemma så vi får hoppa att den här kalkonen är lika god som den som mormor brukar göra. 

Vädret här är riktigt behagligt igen. Vissa dagar kan vara lite kyliga på mornarna men de flesta träningar kör jag fortfarande i korta trikåer och linne. Temperaturen ligger oftast på en 20 plus lite till vilket är ganska så nice i November. 

Nu ska jag fortsätta tvätta lite tvätt innan det blir middag!

Höörama :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar