torsdag 10 november 2011

Ny information

Jahapp här gäller det att hänga med i svängarna. I början av hösten fick en massa idrottare, bland annat jag,  tillhörande den så kallade landslagsgruppen mail om att våra resurser dragits in och att vi inte fick någon inbjudan till det första landslagslägret. Detta var väldigt tråkigt och det blev en massa diskussioner runt om i media och på andra ställen om hur många idrottare ansett sig bli orättvist behandlade.

Nu har det tydligen tagits nya beslut för plötsligt har jag fått ett mail igen om att jag visst också är välkommen till nästa landslagsläger i December och på våren. Hade inte räknat med detta men det var en trevlig överraskning. Visserligen stod det att vi inte kommer få nå extra pengar, men så länge som jag kan fara på träningsläger hemma i Finland så är jag ganska nöjd. Har inte för vana att få särskilt mycket extra stöd från förbundet tidigare heller så detta passar mig utmärkt. Nu kommer jag visserligen inte kunna fara på det första lägret för det är samma helg som jag flyger hem men känns bra att ha läger på våren att se fram emot.

Här i Baton Rouge flyger dagarna förbi och idag skrev jag min sista tenta i en kurs. Fick ett B vilket resulterar i att mitt slutbetyg i den kursen blir ett B, helt okej :D har däremot varit lite småkrasslig igår, tränade dock ändå, men idag morse när jag vaknade upp så kände jag mig ännu risigare så jag bestämde mig för att vila från träningen. Trapplöpning där pulsen går upp i max flera gånger känns inte som ett bra alternativ med hosta och förkylning. Har proppat i mig en massa c-vitamin så hoppas att detta tillstånd inte blir långvarigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar