onsdag 9 november 2011

08.11.2011

Idag har varit en hektisk men helt ok dag. Imorse hade jag min sista föreläsning i kursen introduction to mass media innan torsdagens tenta. Efter det gick jag till vår student union och hämtade ut ett paket från Jaakko och gissa vad det innehöll...Fazers sininen, både mjölkchokladen och den mörka plus lite pepe lakrits och annat smått och gott :D gissa om jag var en nöjd tjej resten av dagen. Det var väldigt uppiggande att få ett paket hemifrån och nu väntar jag på att syrrans paket också ska komma. Idag hade jag också min tenta i marknadsföring och jag tyckt faktiskt det kändes bättre än förra gången och jag svarade nästan på alla frågor. Alla multiple choicen svarade jag naturligtvis på men vi hade en del knepiga short answer frågor. Med tanke på att jag lämnade en hel del frågor obesvarade i min förra tenta och jag lyckades få ett C så borde jag kunna få ett bättre betyg i denna eftersom att jag lyckades svara på det mesta. Sedan får vi ju se om mitt ordbajseri lyckades ;) det lustiga med den här kursen är att den egentligen är väldigt intressant men föreläsningarna är så tråkiga så jag håller på att somna varje gång och fattar typ inte vad föreläsaren pratar om. Sedan när jag går tillbaka och läser slidsen till föreläsningarna får jag alltid värsta aha upplevelsen och fattar äntligen vad vår professor pratade om hela föreläsningen :D

Dagens träning är också avklarad och den gick bra den med. Musklerna var lite trötta från gårdagens maratonpass men löpningen och allt annat kändes helt ok. Idag var luftfuktigheten jättehög och det borde väl betyda mer syre i luften men jag tycker då det är svårare att andas när det är för tung luft ute. Springer hellre i lite svalare och torrare väder.

Nu lite plugg innan ett avsnitt av 90210 och sedan sova. Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar