måndag 31 oktober 2011

CV x 3

Här har det minsann varit cv skrivande för glatta livet under eftermiddagen och kvällen. Har uppdaterat mitt gamla plus skrivit ett på både svenska och engelska. Måste säga att mina nya cv:n ser mycket proffsigare ut än det gamla så skriver likadant som syrran att nu jäklar är det bara att börja söka jobb eller praktikplats. Som sagt om någon känner någon som har en praktikplats eller ett deltidsjobb över för en ekonomie magister studerande som gärna jobbar med uppgifter inom marknadsföring eller allmänt inom ekonomi. Bank och försäkringsbransch är också intressant och mina gedigna språkkunskaper vill jag väldigt gärna använda. Jobbet ska finnas i Helsingfors och jag vill börja i Januari. Så om nu någon skulle känna någon som har ett jobb som uppfyller mina små? kriterier så hojta till ;) Skulle verkligen vilja jobba om jag skulle hitta ett intressant och givande jobb eller praktikplats eftersom att jag i princip inte har några kurser kvar att studera förutom typ filosofi för ekonomistuderande och den tar jag på hösten, samt vetenskapligt skrivande för pro gradu avhandlingen och den tar jag inte förrän nästa vår när jag vet vilket språk jag ska skriva min avhandling på.

Imorgon börjar en ny träningsvecka och snart får jag äntligen börja springa häck igen. Inte nästa vecka, men veckan efter det. Börjar bli lite trött på att bara springa sprint men samtidigt så måste ju en häcklöpare vara snabb också så jag har nog nytta av att ha sprungit så här mycket slätlöpning som jag har gjort här. Det är bara så mycket tråkigare att springa utan häckar. Jag men hur ofta händer det något intressant i ett 100 meters lopp? Jo om exempelvis Usain Bolt tjuvar ut sig i en VM-final men det händer ju inte särskilt ofta. I häcklöpning händer det nästan något spännande i varje lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar