måndag 17 oktober 2011

16.10.2011

Skrev just ett långt inlägg men så försvann allt, typiskt. Helgen har som vanligt rusat förbi och nu sitter jag redan här i Baton Rouge. Hade mer än gärna stannat fast en vecka till. New Mexico var great och det alla roligaste var ju att får träffa syrran igen. Vi har inte ens bråkat en endaste gång under hela helgen så vi kanske alltid borde vara bårta från varandra ett tag. Fick en hel massa ny energi så nu kanske jag orkar träna och plugga den sista delen av terminen.

Vädret hela helgen har varit kanon och New Mexico har verkligen visa sig från sin bästa sida. Jag har hunnit göra tv träningar med syrran och jag måste då säga att det märktes att man var på 1000m höjd var så mycket tröttare efter träningen och nästa dag var kroppen mycket tröttare än vad den har varit här.

Har träffat på en hel del med trevliga människor och utbytesstudenterna där är roligare än här :D inte för att våra är dåliga heller men människorna där var helt enkelt trevligare att umgås med. Mer min typ av människor.

Vad har vi pysslat med under lovet då? Tränat, solar, badat, varit på ett party, shoppat, varit turister och gått omkring på ett jättemysigt ställe som hette Old Mesia (eller mesilla osäker på stavningen) Hela stället såg ut att vara taget från en gammal western film. Tog en hel del bilder så ska försöka ladda upp dem.

Idag har jag sovit, tvättat, pluggat och bara tagit det lugnt. Eftersom att jag inte rört i en bok på hela fall breaket så hade jag en hel del att göra och jag har ännu en del som jag skulle behöva göra idag men jag kände att jag behövde en paus från plugget. 5 timmar plugg i sträck är mer än nog. Nu är det ju inte länge kvar till dess att jag och Emma åker till LA och efter det är det inte länge kvar innan vi åker hem. Helt sjukt vad tiden rusar förbi här.

SLutligen måste jag också gratta världens bästa papi som fyller år idag. Grattis pappa på födelsedagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar