fredag 14 oktober 2011

New Mexico

Igår anlände jag och min kompis hit till New Mexico och hittills har allt varit super. Det var väldigt roligt att få träffa syrran igen och se hur hon har det här. Flygresan gick bra och det kändes som att det gick väldigt fort att ta sig hit. Emmas lägenhet där hon bor är så mycket finare och mysigare än mitt sunkiga rum  i Louisiana. Även om de haft problem med kackerlackor så skulle jag alla gånger byta ut mitt till detta.

Vädret är varmt och skönt och idag tränade jag också med Emma. Vi och assistent coachen tränade på egen hand och idag fick jag äntligen springa lite häck igen. Var nästan lite nervös före eftersom att jag inte sprungit på länge men vi körde 7 häckar med 5 stegs rytm på 76 och det var precis vad jag behövde för att komma in i häcklöpningen igen. Första löpningen kändes såklart lite hackig men ju mer jag sprang desto bättre kändes det och den sista löpningen började kännas som gamla Ida. En superbra sak som jag lärde mig idag var hur vi ska få bukt med mitt problem att jag ofta springer för långt åt höger över häcken. Coachen lade ena sidan av häcken på en av linjerna i banan och tanken var att jag skulle springa med frambenet på linjen hela tiden vilket skulle få hela min position över häcken mer åt vänster. Tro det eller ej men det fungerade skitbra så nu Micke vet jag vad vi ska göra för att få mig att springa mer i mitten av häcken. Efter att vi lade häckarna på mitten sprang jag inte en enda gång utanför häcken med bakbenet och de häckarna som jag sprang på var ändå smalare än normala häckar. Måste faktiskt säga att syrran har då verkligen utvecklats under sin vistelse här. Jag har aldrig sett henne dra frambenet och framhanden så bra som hon gjorde nu så hon har då verkligen haft nytta av att vara här.

Båda coacherna verkade väldigt angelägna om att vi skulle stanna här med dem och tävla för laget under våren. Jag mena de har ju inte direkt några häcklöpare här så dem skulle säkert mer än gärna villa ha med oss :D

Pratade med mami och papi idag och hörde av pappa att Vera skulle komma och hälsa på idag så både jag och moster Emma hälsar så mycket till Vera och jag kunde inte ladda upp några bilder för jag har glömt kamerasladden men imorgon ska jag ta bilder med Emmas kamera och lägga upp på bloggen. Mostrarna kommer också ha med en massa presenter till dig Vera när vi kommer hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar