tisdag 11 oktober 2011

Höstlov

Idag skrev jag min sista tenta, eller rättare sagt gjorde eftersom att det var en multiple choice på dator, innan höstlovet. Tentan i sig var inte så svår men måste säga att multiple choice är svårare än vad man tror. Jag hade pluggat till denna tenta och ändå fick jag bara en 3:a alltså ett C. Inte för att motivationen är på topp när det kommer till kurserna här, satsar hellre mer tid och energi på träningarna men ändå :D det kluriga med dessa multiple choice frågor är att det kan finnas flera svars alternativ som är rätt och då ska man välja det som är mest rätt. Jag väljer alltid fel på sådana.

Alla mina restrerande föreläsningar har blivit inställda denna vecka eftersom att lärarna velat ge oss en höstlovs present så det är bara att tacka och ta emot. Imorgon har jag alltså ingen skola, bara träning och endast en liten skoluppgift som ska göras. Ska bli så skönt med höstlov. Det är ju något som inte existerar i Finland på universitetet så har inte haft höstlov på flera år.

Dagens träning gick kanon och kroppen känns hela tiden bättre och bättre. Vikterna ökar sakta men säkert i styrkehallen och ändå känns kroppen studsig och snabb vilket är en bra kombination. I New Mexico kommer jag träna med Emma och då ska jag få spring lite häck igen för första gången sedan Kalevan kisat. Ska bli kul att få springa lite häck och se hur det känns att springa utan smärta i foten. Under sommaren kändes det som att jag alltid hade ont någonstans när jag sprang häck så kan tänka mig att det känns lite roligare att springa med en frisk fot.

En annan lite kul grejj som jag glömt att berätta är att Lolo Jones nu börjat träna med oss. Eftersom att hon börjat träna lite senare än oss andra så gör hon inte alla träningar med oss men förra veckan kom hon och presenterade sig för mig och vi pratade en stund. Kändes lite knasigt att stå och prata med en av världens bästa häcklöperskor så där lite random men kul var det :D när vi börjar springa häck och sådant så kommer hon delta i alla våra träningar.

Nä nu måste jag börja fundera lite smått på packning och liknande. Vill ju inte ha med mig hur mycket grejjer som helst. Vi vill ju helst rymmas alla tre i Emmas rum.

 Ha det så bra!

1 kommentar:

  1. Haha fan va coolt :) Jag vill också träffa Lolo!

    SvaraRadera