lördag 22 oktober 2011

22.10.2011

Jahapp här sitter man igen en fredagskväll på mitt rum och tar det lugnt. Imorgon blir det uppstigning 06.45 för träning 07.15. Kanske sen uppstigning kan det tyckas men helt ärligt så behöver man inte direkt stiga upp och ladda för lite backlöpning, så kul är det inte ;) efter backlöpningen har vi styrke så ungefär vid den tiden har man ändå vaknat till till liv. Har varit lite småtrött hela veckan under träningarna men ändå har träningarna gått helt bra. Detta är ju tredje hårda veckan och nästa vecka har vi test/vilovecka så det är ju inte konstigt att kroppen börjar bli lite trött. Fick hör idag att vi ska ha ett nytt test också nästa vecka på torsdag. Testet går ut på att springa så långt om man bara orkar på 35 sek. 400m löparna ska springa 45 sek. Har aldrig hört talas om ett sådant här test förut och tycker det låter lite knasigt men varför inte. Som tur är är detta test sist av allt så att man inte behöver slösa onödig energi på det.

Imorgon har vi återigen en hemmamatch i amerikansk fotboll men jag ska inte gå. Behöver plugga till mitt historieprov som jag har på tisdag och som det känns nu så kan jag ingenting :D men det löser sig. Orkar inte riktigt bry mig om en historiekurs som jag tog bara för att fylla ut schemat. På söndag ska jag fara på en swamptour så då blir det att ta med kameran och fot alla alligatorer som förhoppningsvis simmar omkring.

Annars då så går allt bra här. Har börjat få lite mer hemlängtan än vad jag haft tidigare och så blir det väl alltid när det nu faktiskt inte är så länge kvar tills att jag åker hem. Men innan jag åker hem vill jag hinna träna häck i sisådär en månad så den där hemlängtan kan ta och gömma sig i min garderob en liten stund till. Det som jag mest av allt längtar till är att hemma i Finland har man nära till en affär och kan gå och handla nästan precis när man vill, plus att man kan åka buss typ överallt. Fattar inte hur USA som ska vara ett så utvecklat land inte en ens ha fungerande busstrafik. Till och med Övertorneå har en mer fungerande lokaltrafik än vad man har i Baton Rouge och då ska kanske nämnas att i hela Övertorneå kommun bor det ca 5000 människor medan det i hela Baton Rouge med närområden bor en miljon människor.

N nu ska jag återgå till att titta på gamla avsnitt av Beverly Hills och sedan gå och sova. Godnatt kära blogglsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar