tisdag 4 oktober 2011

04.10.2011

Oktober månad har börjat och det märks faktiskt, tro det eller ej, på vädret. Första oktober blev det plötsligt kallare här på natten, morgonen och kvällen. Från att ha varit rejält över 20 grader tror jag faktiskt att temperaturen krypit ner mot en 15 grader på natten och det känns ju nästan kallt ;) som tur är så är dagarna fortsatt varma och idag på träningen var det säkert närmare 28 grader i solen. Svettades dock inte lika mycket som tidigare och det fick ju mig att fundera att om det fortsätter på det här viset att min kropp inte svettas lika mycket när det är 28 grader i solen så kommer jag ju inte svettas en droppe när jag kommer hem till kalla Finland.

En ny tuff tärningsvecka har börjat och den välkomnar jag med öppen famn. Kroppen känns piggare efter förra veckans test och vilovecka där vi endast tränade 5 dagar så jag är redo. Ökade vikterna på gymmet idag också i såväl Rv som djupa knäböj och i djupa knäböj lyfter jag för tillfället mer än vad jag någonsin gjort tidigare i serier, nämligen 3x8x67 kg. Det är väldans bra att träna i en stor grupp när det kommer till styrketräning för det får mig att prestera bättre när jag ser att jag måste jobba hårdare för att hänga med dem bästa. Mina skador i somras gjorde att jag inte kunde börja på samma nivå om de andra i de djupa knäböjen men redan nu är jag uppe på nästan samma nivå som de flesta så det ser lovande ut. I Rv lyfter jag samma som demsom gjorde 1 reps maximi med 80kg medan jag totalt misslyckades med mitt maximi test. Det ju kanske en vink om att jag bör lyfta mer i 1 reps maximi än vad jag gjorde när vi hade vår testdag men samtidigt har jag alltid varit en sådan person som måste få känna lite på vikterna innan jag gör bra resultat.

Den här veckan har jag en tenta, och nästa vecka på måndag en till. Sedan bär det ju redan av till New Mexico :D ska bli riktigt spännande att se en lite annan del av USA. Nä nu måste jag återgå till mitt plugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar