onsdag 26 oktober 2011

Glad tjej

Idag är humöret så mycket bättre än vad det varit de senaste dagarna. Egentligen har jag varit småirriterad och på dålig humör några veckor och det beror på att jag inte haft särskilt roligt på träningarna. Tjejerna här i laget har inte direkt ansträngt sig nämnvärt för att lära känna mig bättre och jag som annars är en social människa har för det mesta suttit tyst och bara lyssnat vilket inte alls är min stil. Igår hade jag tester och det gick ganska blah. Gjorde typ samma resultat som sist och jag kände mig inte särskilt motiverad heller eftersom att stämningen på träningarna inte varit så där jätteinspirerande. Bestämde mig igår för att göra dagens tester med killgruppen. En orsak för att få lite miljöombyte och träna med andra människor men också för att jag hade en tenta samtidigt som tjejgruppen tränade så kom senare till träningen idag. Kan ju meddela att denna träning var som natt och dag. Hade roligt hela träningen och hela gruppen var väldigt välkomnande och jag fick svara på fler frågor och prata mer än vad jag typ gjort under hela hösten och det kändes väldigt bra. Återigen hade jag roligt på träningen och det märkts på mina tester idag. Förbättrade mig till 13,00 i jve med 4 kg kula och med nästa två meter i pyt till 13,88 :D där ser man vad ett miljöombyte kan göra. Jag är en människa som inte gillar att ha negativa människor runt omkring mig och om det skulle finnas sådana så byter jag hellre umgänge. Negativa människor tar så mycket energi. Jag har bestämt mig för att göra de restrerande testerna med killgruppen denna vecka och om det känns bra så byter jag grupp nästa vecka. Jag har bara ca 6 veckor kvar här och jag har ingen lust att träna med ett gäng som inte är intresserade av att ha mig där!

Hur gick då min tenta idag? En av de två delarna kändes bra så borde nog ha klarat den men betyget är jag inte säker på men huvudsaken är att jag förhoppningsvis kommer igenom. Jag är oftast en flitig studerande men när det kommer till kursen History of Louisiana så är min motivation till att plugga in en miljon årtal som bortblåst ;) Nästa vecka har jag inte en enda tenta eller inlämningsuppgift vilket känns konstigt. Har inget som jag måste plugga till vilket känns väldigt bra. Nu ska jag bara surfa runt och kolla på Beverly Hills resten av kvällen.

3 kommentarer:

  1. Vad var det jag sa syrran :D Nu kör du me killarna resten av tiden du är där och låter the bitches sköta sig själva!!

    SvaraRadera
  2. Hej Idaa! Trevligt att läsa det du skriver, jag följer nog med men är dålig på att kommentera. Du verkar ha det riktigt bra där borta :) Vi längtar efter dig härhemma dock, så bli inte bort nåt längre! Kram Josse

    SvaraRadera
  3. Emma: Jeps det var precis vad du sa och jag fotsatte på samma bana idag med. Kommer inte träna alla träningar med dem men säkert en två till tre gånger i veckan :)

    Josey: Det är superkul att få kommentarer men jag är lika dålig själv på att skriva dem :D jag har det helt bra här men nog har jag börjat längta hem. USA är kul men Finland är ganska bra det med. Som tur var är det inte många veckor kvar nu och jag tycker vi alla borde ha en liten reunion när vi kommer hem innan det blir jul och alla åker åt olika håll igen :) jag saknar er alla hemma i Finland också.

    SvaraRadera