fredag 7 oktober 2011

06.10.2011

Humöret är bättre än i morse efter mitt grubblar inlägg och det tack vare en strålande men fruktansvärt jobbig träning. Den första delen av våra torsdagsträningar som innehåller koordinationer och cirkelträning är inte särskilt jobbig men den avslutande delen där vi springer i trappor på tiger stadium är något att bita i även för våra uthålliga 400m löpare. Vi springer alltså ca 100 trappor och detta gör vi genom att springa 2x3 trappor i taget, 2x2 trappor i taget, 2x1 trappa i taget, plus att vi avslutar med att springa på de rader av stadion som har släta bänkar istället för sittplatser från botten och ända upp. Idag ökade vi mängden så vi sprang två av allting och denna ökning märktes hos alla kan jag tala om. Spyan var inte långt borta och jag var totalt slut efter den sista löpningen. Hade svårt att ta mig ner men kan ju säga att jag inte var den enda. Alla var totalt slutkörd och det finns nog en anledning till varför torsdagar är den helt klart fysiskt jobbigaste träningsdagen i veckan. Jag har inte kört slut på mig själv så här mycket på jag vet inte hur många år och det kändes jäkligt bra. Samtidigt så verkar min återhämtningsförmåga fungera väldigt bra för efter 10 min illamående kände jag mig pigg igen.

Om inte dessa träningar ger resultat senare i vinter så då jäklar :D Även om jag har en helt del att fundera på när det kommer till våren så har jag en sak klart för mig; vad jag än slutligen bestämmer mig för att göra så ska jag träna stenhårt för att nå mina mål som jag har nästa sommar. Har märkt här att min kropp tål hårdare träning och att jag kan pressa mig mer på träningarna i Finland än vad jag gjort tidigare. Det är en sak som jag kommer ta med mig hem i bagaget.

Nu blir det lite plugg innan det återigen är dags att gå och sova. Är jättetrött och hoppas på att somna tidigt ikväll. Godnatt kära bloggläsare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar