söndag 30 oktober 2011

Halloween

Så var Halloween över för detta år. Jag var lite tråkig och hade bara vanliga kläder på mig men jag skyller det på tidsbrist. Var en sväng till walmart på fredag för att försöka hitta något att klä ut mig till men alla storlekar var ju slut och personligen tycker jag inte det är snyggt att klä ut sig i något som visarhalva rumpan så tack men nej tack :) det har även varit ganska så kyligt här hela helgen och det passade mig alldeles utmärkt för då kunde jag använda mina nya stövlar från victorias secrets :)

I fredags var jag ut en sväng med en massa golfspelare och en av dem råkar dessutom vara svensk. Här kommer två bilder från fredagen:



Efter ca 4 timars sömn natten mellan fredag och lördag steg jag upp pigg och utvilad? kl.08,15 för att vara med på ett evenemang för diabetes där friidrottslaget skulle delta. Evenemanget var en så kallad "walk for diabetes" så vi i laget blev först presenterade på scenen och sedan startade vi promenaden. 

Här är en gruppbild med laget:
Direkt efter promenaden så for jag iväg på en halloween parad där jag skulle representera mitt land. Alla deltagarna hade en slags vagn som de fått designa själva och vi representerade ICC (international cultural center). Vi var inte så många i vår vagn men vi gjorde nog ett bra jobb ändå. Paraden gick ut på att vi skulle kasta en massa godis och annat småplock till alla barn och vuxna som stod vid sidan om paraden. Typ som ett trick or treat. 

Här är några bilder från paraden:










¨
Det syns inte på bilderna men det var helt sjukt mycket folk när paraden väl började. Vi trodde den skulle vara mycket mindre så vi kastade ut godis och annat för glatta livet i början och sedan tog ju allt slut innan paraden var ens halvägs :D haha

Efter paraden for jag hem, sov 2,5 timme och for sedan iväg på ett Halloween party som några tjejer i friidrottslaget ordnade. Vi fick smaka på jamaicansk mat vilket var supergott. Kyckling och kött i en massa olika såser, ris, någon slags sallad med typ kräftor eller något liknande. Allt smakade väldigt bra iaf. Var inte på partyt så där värst länge och kan ju säga att det blev lite kulturkrock för mig när jag såg hur människorna i friidrottslaget partade. Inte helt min stil om man säger så, kände mig lite gammal där ett tag! Men som utbytesstudent ska man väl möta en massa olika människor och kulturer och det har jag då verkligen gjort under min vistelse här i Baton Rouge. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar