torsdag 20 oktober 2011

7 veckor

Exakt så många veckor har jag kvar här i Baton Rouge innan det blir dags att åka hem till Finland. Nu har jag då en fråga, vars i hela världen har alla dessa veckor tagit vägen? Sju veckor kan ni ju tycka låter mycket men nope inte i mitt liv. Här rusar bara veckorna förbi känns det som och jag hinner inte med. Nästa vecka börjar ett tentamaraton igen med en tenta per vecka under en tre veckors period. Det är inte mycket men det är ju så förbaskat tråkigt att plugga till tentor. Tacka vet jag inlämningsuppgifter där man får analysera och fundera. Gillar inte alls detta att lära sig en massa onödig text utantill. Om detta nu håller i sig att jag gillar att skriva så borde det ju vara en ren fröjd att skriva min gradu nästa höst ;) men säkert kommer jag då efter ett tag vara spyless på att skriva. Så kan det gå, gräset är väl inte alltid grönare på andra sidan.

Nästa vecka har vi vår andra testvecka och det ska bli väldigt intressant att se om mina testresultat blivit bättre. Träningarna har ju gått ruskigt bra så man tycker ju att det borde synas någonstans också. Tyckte det var nyss som jag skrev om min första testvecka där jag misslyckades med RV testet så det är i alla fall något som jag hoppas kunna förbättra rejält nästa vecka.

Annars så har det blivit betydligt mycket kallare här. Idag när jag vaknade i morse var det kanske 10 grader, sol visserligen men svinkallt. Det blev något varmare under dagen, ca 15 grader men det är ju skillnad på 25 grader och vindstilla jämfört med 15 grader och storm. Tydligen så är det så här vädret i Louisiana brukar se ut under den senare delen av hösten. Ena dagen kan man springa omkring i flippflops och shorts medan man den andra dagen får ta på sig jacka och långbyxor. Kollade Väderleksrapporten och det ser ju ut som att det ska bli varmare redan på fredag och nästa vecka hoppar temperaturen igen mellan 27 och 17 grader :) inte för att jag ska klaga. 17 grader är ganska så bra träningsväder, bara det inte skulle blåsa så mycket som det gjort idag.

Har tänkt prata med mamma och pappa nu i flera dagar på skype men inte har man sett röken av någon av dem så om ni läser detta så kan ni ju ta och logga in på skype imorgon vid sisådär 18 tiden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar