måndag 5 december 2011

04.12.2011

Jahapp mitt huvud känns så där lagom mosigt efter att ha pluggat hela dagen och mer ska det ännu bli men jag kände att jag behövde en paus. Har suttit och skrivit på min historia essäe nästan hela dagen varvat med att plugga in årtal. Ska fortsätta kvällen med att plugga visuell kommunikation. Lite roligare än historia måste jag nog säga.

Igår var jag och förde en påse skor och två påsar med kläder till en insamling. Kom fram till att jag aldrig skulle på plats med alla mina grejjer hem i två väskor så rensade ut sådant som ja typ inte använder. Har jag inte använt ett linne eller något liknande på hela tideen hr så lär jag ju inte använda det hemma heller. Sedan har vissa av mina kläder blivit så slitna pga. de dåliga tvättmaskinerna här så även om det var toppar som jag köpt i somras så fick de åka ner i påsen. Kan ju faktiskt shoppa nya när jag kommer hem. Skor som jag förde var typ mina utslitna flippflopp, ett par jogginskor som stötdämparen blivit dåliga på. De går att använda om man typ promenerar men vill inte använda dem när jag tränar. Förde också ett par badtofflor som jag köpte i somras som jag får världens skavsår av.

Igår for jag över till Madeleine på kvällen och vi lagade svenska köttbullar, potatismos och typ pepparsås. Herregud vad gott det var. Åt hur mycket som helst. Senare blev det också en spontan utgång mellan allt pluggande och jag hade faktiskt riktigt roligt. Kanske lite för roligt för det var lite tungt att börja plugga i morse när jag steg upp ;) men det var det värt. Ibland måste man vara lite social också.

Ska nog ta och börja boka biljetterna hem nu också. Blir nog ändå så att jag flyger till Oulu och buss hem eftersom att det går så mycket fortare än att åka tåg hela vägen.

Nä nu ska jag surffa runt lite innan jag måste fortsätta plugga!

Update. Jag bokade just min flygbiljett hem och åker till Oulu den 20/12 och sedan hem till Korva den 21 eller den 22 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar