tisdag 6 december 2011

Imorgon börjar det

Så är denna finals vecka igång och man ser en hel del människor stressa runt och försöka plugga dygnet runt för att få bra betyg. Själv förstår jag inte direkt denna finals hysteri. Om du gjort bra ifrån dig tidigare under terminen så behöver du oftast inte ens ha särskilt bra betyg på det sista provet och ändå kunna få ett bra slutbetyg. Min första finals är imorgon och den är i kursen History of Louisiana. Känns som att jag är betydligt mer förberedd till denna historie tentan än vad jag var till den förra så vi får se hur det går. Ska även till frissan imorgon efter min tenta.

Idag sprang vi häck igen och de gick betydligt mycket bättre än förra veckan. Är fortfarande lite småseg i kroppen, men klarade ändå av ganska så bra att springa 3 häckar från startblock, en fot bort från fullt mellanrum i motvind. Kroppen är ändå inte lika pigg som den var innan jag blev sjuk, men det känns som att det är på G. Löpningen kändes som sagt bättre idag och styrketräningarna går ju bra.

Alltså jag måste berätta om en skitskum grejj. I helgen så var jag till Walmart och handlade lite och köpte mig en ny ansiktskräm eftersom att min gamla just tagit slut. Ni som någon gång har varit på Walmart vet ju att dem har typ en miljon olika varianter och burkar så jag valde en helt vanlig från märket Oleys med lite solskyddsfaktor och som var för normal hud. Började använda den samma dag och allt var ok. Nästa dag alltså igår när jag vaknade upp kliar det som tusan på halsen ända upp till öronen, och på öronen. Min hy var rödflammig och det har hållit i sig ända till idag. Hela dagen dag har jag gått och kliat på halsen och vid öronen. Slutade såklart direkt att använda den där krämen och lade pepanten på halsen. Nu börjar det kännas lite bättre så hoppas det håller i sig. Jag har aldrig fått en allergisk reaktion av en vanligt ansiktskräm såvet då inte vad för supergiftigt skit som jag lyckades köpa. När jag igår sedan läste på förpackningens baksida så stod det följande: Varning! Sluta användning om klåda eller irritation uppstår. Det var ju precis det osm jag fick men det där var ju för tusan en vanlig ansiktskräm. Inte ska ju dem innehålla något skit. Såg att dem hade Lumene produkter på CVS så ska gå dit och köpa mig en ansiktskräm. Tacka vet jag finska produkter, dem får man inte utslag av iaf.

6 dagar kvar till hemresa, I can't wait :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar