torsdag 15 december 2011

Hemma

Har nu varit hemma i tre dagar och jag kan tala om för er att det var helt fruktansvärt skönt att komma hem. Jetlagen har i och för sig inte varit att leka med men sakta men säkert börjar kroppen vänja sig vid finsk tid. Flygresan hem gick riktigt bra förrutom att planet lyfte två timmar försenat från london pga. av att något klantarsle spillt ut giftigt lim i gången i planet så dem var tvugna att byta till ett nytt plan. Det kändes som att flygresan hem gick fort ändå när man hade sällskap hela vägen.

De första två dagarna har jag vaknat upp superpigg runt 6 tiden på morgonen och första dagen han jag tänka att jetlag vad är det. Sedan vid 11-12 så slog tröttheten till och jag kände mig riktigt dålig. Typ som att gå omkring och vara konstant bakis. Igår gjorde jag min första träning och även om kroppen och knoppen var lite trött så gick det ändå ganska så bra. Här var det inte tala om någon mjukstart utan coachen satte mig direkt att göra häckdriller på 91cm höga häckar. Han tycker väl att vi fjesat lite väl mycket med 76:or i USA ;)

Träningen i sig gick alltså bra men på vägen hem var jag så fruktansvärt trött så jag höll på att somna på spårvagnen. När jag kom hem så fick jag i mig lite mat, duschade och gick och la mig kl. 9. lyckades sova ända fram till kl. 8.00 dagen efter så kanske det börjar lätta nu, vi får hoppas på det.

Nu sitter jag här och väntar på att jaska ska komma från skolan så vi kan åka och träna till mylly. En sak till som det har varit nice att komma hem till är maten. Herregud vad allt smakar bra här. Igår lagade jag helt vanligt kyckling curry med wokgrönsaker men att det smakade gott. Käkade även karjalanpiirakoita och det smakade ljuvligt. En lite kul grejj på tal om mat är ju att en hel del påpekade till mig att jag kommer gå upp i vikt när jag är i USA. I morse när jag vägde mig visade vågen på stadiga 56 kg vilket till och med är mindre än vad jag vägde i somras så det där med att man inte kan äta nyttigt i USA är en myt, bara så att ni vet :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar