fredag 9 december 2011

Packning, städning och annat fix

Idag har jag äntligen fått tummen ur och börjat packa. Har ju en hel del grejjer som ska med har jag kommit fram till men räknar ändå med att det ska rymmas i två väskor. Har ju köpt en del presenter och julklappar här så dem tar ju också plats. Var också och förde tillbaka alla mina saker som jag lånat från the loan closet och fick tillbaka alla mina pengar. Vet inte riktigt hur det där stället gör business eftersom att man får alla pengar tillbaka men jag är nöjd och glad och 85 dollar rikare. Ska köpa mjukisbyxor och en LSU huvtröja för pengarna som jag kan resa hem i.

Träningen idag bestod av häcklöpning, motståndsdrag och 150m. Vi sprang 4 häckar från block, med den första häcken en 84 och resten 76. Mellanrum 1 fot bort. Det var kallt och blåsigt ute så det gick liksom inte att springa hur fort som helst mellanrummen men det var nice att får lite mer häcklöpning i benen och coachen här gillar min teknik. Efteråt sprang vi en del sprint plus en 150m.

Sista tre dagarna nu kvar här i Baton Rouge. Lite blandade känslor är det nog. Det som gör att det ska bli skönt att åka hem är ju alla människor som man saknar i Finland plus att mitt boende här är väldigt skit. Tror jag skulle ha trivts bättre med ett bättre boende. Sedan finns det ju en hel del roliga typer här som det ska bli tråkigt att lämna plus att jag kommit riktigt bra överens med häcktjejerna på senaste tiden vilket också har varit väldigt roligt. Jag skulle kunna se mig själv tävla en säsong här bara för att de båda häcktjejerna är så snälla och trevliga och nu när dem dessutom tar med mig mer i gänget så är det kul på träningarna. Båda häcktjejerna har dessutom sagt rakt ut åt mig flera gånger att dem skulle vilja ha med mig i laget. Det är ju kul att veta iaf :) har ju haft mina dispyter med en del tjejer i laget så det är ju kul att det finns folk som kommer sakna mig.

Såg ett foto på facebook som pappa lagt upp att det har kommit en massa snö och det såg så mysigt och juligt ut. Här har man inte direkt några julkänslor när det fortfarande är soligt, inte varmt direkt, snarare ganska så kallt, men ändå sådant väder som jag inte riktigt kopplar ihop med vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar