torsdag 8 december 2011

Färdig

Äntligen är denna termin slut och jag jag tror faktiskt att jag avslutade den ganska bra. Tentan idag var inte allt för svår så jag hoppas på bra betyg. De var däremot lång för att vara här i USA. Alla mina andra tentor har tagit högst typ 30 min, en marknadsföringstenta tog nästan en timme. Denna tenta som jag hade idag tog mig 1,5 timme och då satt jag och skrev konstant. 1,5 timme är inte mycket i Finland men här är det. Tentan var dessutom 11 sidor lång med ca 5 short answer på varje sida så det blev en hel del skrivande. Svarade ändå på alla frågor och det kändes bra så vi får se. Det är verkligen otroligt skönt att terminen är över. Jag började känna mig ganska så skoltrött och här har jag ju haft lektioner varje dag 4 dagar i veckan och det har jag inte varit van med i Finland.

Det enda som är lite tråkigt är att de flesta av mina polare här ännu har tentor att plugga till så jag får försöka roa mig på egen hand tills alla andra också är färdiga. Kommer i alla fall bli ett party innan jag far hem. Man måste ju säga hej då till alla. Idag kom en av tjejerna i laget fram till mig och sade att hon tyckte det var trist att jag skulle åka och att dem kommer sakna mig så det verkar ju finnas viss som faktiskt tycker det är tråkigt att jag ska åka hem. Jag är lite tudelad. Det finns en del människor här som det ska bli tråkigt att lämna och jag kommer sakna det här stället, men samtidigt saknar jag Jaakko så mycket så det ska bli så skönt att åka hem och träffa alla i Finland och Sverige. Är dock väldigt glad över att jag valde att åka hit och jag ångar inte mitt beslut över huvudtaget. Hade varit riktigt tråkigt att stanna i Finland denna höst och idrottsmässigt  har det nog varit bra för mig att vara här. Nä nu ska jag fortsätta vara uttråkad och surfa runt lite. Jag skulle ju kunna börja packa men det lockar inte heller så där värst mycket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar