söndag 18 december 2011

Jul?

Ute spöregnar det och är grått och trist och för mig känns julen ganska så långt borta ännu. Vill åka hem till korva till snö och julpynt så kanske julkänslorna börjar infinna sig. Men samtidigt är det otroligt skönt att vara hemma så inte ens lite dåligt väder tar ner mitt humör. Igår började jag min morgon med en kopp glögg och det var ju lite småmysigt.

Tränandet flyer på bra och jag har tränat varje dag sedan i onsdags. Igår blev det första häckträningen och även om det fanns en del saker att fila på så gick jag hem från träningen med en bra känsla. Lite mer häckträning med coachen så blir det nog bra det här.

Idag ska jag fara och göra styrketräning på ett tag och sedan blir det nog mest troligt IKEA. Vi behöver lite mer förvaringsutrymme till alla våra kläder så det är planen för idag. Vi får se om det också blir lite IKEA köttbullar när vi en gång är där.

Idag steg jag upp redan kl. 07,45. Är fortfarande helt sjukt kvällstrött så kl.10,45 var jag redan i säng igår och då vaknar jag ju tidigt. Samtidigt är det ganska så skönt att stiga upp lite tidigare. Man hinner göra så mycket mer under dagen. Började kolla en film igår men jag är hopplös på att kolla film på kvällen. Halvägs genom filmen somnade jag och vaknade när filmen var slut. Jag har kommit fram till att det nästan inte är någon ide för mig att börja kolla film efter kl. 21 på kvällen.

Nä nu ska jag gå och väcka sjusovaren som alltid nu för tiden sover längre än mig. Jag är gammeltanten som är kvällstrött och går och lägger mig tidigt och vaknar tidigt medan min andra halva gärna ugglar uppe hela natten och sover länge på mornarna. Men det sägs ju att "opposite attracts" så kanske det är så i vårt fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar