lördag 3 december 2011

Nu börjar det likna något

Idag så hade vi då maximi test i RV (frivänding). Detta testet misslyckades jag lite på i början av terminen när jag bara lyfte 65kg och nu var jag verkligen revansch sugen. Började med en 1:a på 70 bara för att komma igång. Gick utomordentligt bra, vilket det i och för sig ska göra men eftersom att det förta testet gick så dåligt så var det säkrare att börja lite försiktigt. Gick sedan direkt på 75kg och klantade mig på det första försöket eftersom att jag hade vikten uppe men var inte tuff nog att vände upp stången. På det andra försöket däremot var det andra takter och nu lyckades det och 75 kg var ett faktum. Provade även på 80kg men det var lite för mycket idag. Var inte helt dåliga försök men man tänkte alldeles för mycket istället för att bara lyfta. Jag var lite kasettivammanen som Elisa skulle ha sagt ;) känns ändå bra att vara uppe på maximi nivå igen och idag hade jag allmänt sett en riktigt bra träningsdag. Behövde den där extra motivationskicken som RV testet gav så nu känns det genast mycket bättre och jag ska fokusera på att göra bra träningar innan jag far hem till Finland nästa helg.

Nu hade jag inte direkt så mycket att säga mer än det här men det är ju bra med lite kortare blogginlägg emellan åt. På återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar