onsdag 10 november 2010

Tentaplugg

Har pluggat, pluggat och pluggat lite till i flera dagar och ännu känns det som att jag har en massa kvar att lära. Tentan som jag ska skriva är international marketing in business networks och både litteraturen och tentan är på engelska vilket gör att pluggandet tar lite längre tid än normalt. Vi har två böcker som vi får totalt fyra frågor på. Ena boken är lätt att läsa medan den andra är ganska svår och språket är nästan för akademiskt. Har fått bra betyg på alla seminarieuppgifter så skulle vilja ha hyffsat bra betyg på tentan med för då kan mitt slutvitsord för denna kurs se helt nice ut. Fick förresten min första 5:a i en kurs denna vecka och det var i kursen human resource management. Var väldigt nöjd med det vitsordet eftersom att vi lagt ner mycket tid i min grupp på denna kurs.

Träningarna har gått bra men idag var jag tvungen att ta en extra vilodag eftersom någon fått för sig att boka hela kuppishallen hela dagen så att man inte kommer åt att springa där pga. diverse pensionärsgrupper, hesekisat och någon gymppa tävling. Tycker fortfarande att alla gymnaster borde få en egen hall i Åbo så att de kan låta bli att ha sina tävlingar i Kuppishallen stup i kvarten. Skulle ha haft häckträning idag och den går ju inte att göra utomhus. Här är en bild på för er som inte vet hur Kuppishallen ser ut inifrån.

Eftersom att jag inte hade någon träning vare sig igår eller idag så hade jag extra tid att lägga ner på att laga god mat. Hade total inspirationsbrist igår så satte mig ned med några kokböcker och letade goda recept. Resultatet av detta letande blev en kycklinggryta gjord på kokosmjölk, grön curry-kräm, chili, fiskolja och basilika. Denna goda kycklingryta serverades med pasta. Resultatet av mitt kockande ser ni här;

Det kanske ser lite färglöst ut men det smakade jättegott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar