måndag 1 november 2010

Määräintervalli i spöregn

Detta var var jag pysslade med en söndagskväll. Hade tidigare under dagen varit till Idea park och shoppat lite plus käkat kinabuffe vilket inte var så där hilma smart med tanke på att jag senare samma dag skulle springa just määräintervalli. Jag hade 3x6x100m/20'/20'/5min. Detta låter inte jobbigt men faktum är att det är mycket jobbigare att springa sånt här än att fara och springa en runda i skogen på 5 kilometer. Under en sådan här träningen växlar tempot jättemycket och du måste hela tiden på nytt accelerera vilket tar på krafterna. 20sek på 100m är ju inte så snabb fart men man måste ändå springa och inte jogga plus att man bara får vila i 20 sek mellan varje löpning. Till råga på allt så började det spöregna precis när jag gick ut genom dörren vilket inte direkt höjd motivationen att träna en söndagskväll när det redan är mörkt ute. Jag tog mig ändå igenom träningen väldigt bra och jag måste erkänna att när jag väl var där och tränade så var det till och med ganska så roligt fast att määräintervalli inte är min favorit träning. Efter detta gjorde jag lite lihaskunto. Jag har haft så ont i magmusklerna nu efter helgens alla träningar så blir inte six-pack:en bättre av detta så då blir den då aldrig det :D

Helgen har för övrigt varit superbra och det var väldigt behövligt att få träffa pojkvännen efter att vi inte sett varandra på 6 veckor. Jag har kommit fram till att mitt liv just nu består av en massa flackande hit och dit. Förra onsdagen pkte jag till Tammerfors och var där tills idag och imorgon åker jag till Helsingfors och stannar där i två dagar för att träna med min tränare och sedan gå till en fysioterapeut. Mitt liv skulle vara mycket lättare om jag skulle bo i Helsingfors istället och det är inte helt omöjligt att jag flyttar dit sen när jag är klar magister.

Ikväll blir det först massage och sedan sushikväll med tjejerna. Har sett fram emot att äta sushi jag vet inte hur länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar