söndag 14 november 2010

Lugn helg

Har fått vara hemma i Åbo nu två helger i rad och det har då varit väldigt välbehövligt. Har inte gjort något annat än tränat, ätit god mat och kollat på tv. Storstädade i och för sig hela lägenheten med Emma så att vi slipper städa den desto mer innan jul men det räknas inte eftersom att det inte var särskilt jobbigt. Nu glänser våran lägenhet som aldrig förr :D

Tentan i fredags gick rätt så bra så nog lönade det sig att plugga ganska så mycket till den. Väntar med spänning på resultatet. Skulle vilja ha minst en trea på tentan för då kan jag få en fyra i slutvitsord på kursen och det skulle jag vara helt nöjd med. Veckan som gått har varit full av plugg, skolarbete och spring på loppis. Vi tömde ju våra garderober här för ett tag sedan och vi hade fyra stora svarta sopsäckar med kläder och skor som vi skulle behöva få sålt. Loppisen har varti helt ok första veckan men vi hoppas få sålt lite mera grejjer nästa vecka. Har ju inte plats för alla dessa kläder och skor så det som inte blir sålt får väl föras till någon insamling.

Träningsmässigt var slutet av veckan helt nice. Styrketräningen i fredags gick bra fast att jag inte kunde fara och göra den förrän på kvällen pga. att tentan gick på förmiddagen. På lördagen var det dags för määräintervalli igen och lyckades ta mig igenom 3x3x300m/2min/5min. Orkade faktiskt springa lite bättre än förra gången så kanske har jag blivit lite mer uthållig :P idag har jag bara haft vila och gjort ett skolarbete. Världscupen i alpint hat börjat denna helg och nästa helg börjar skidåkningen. Om det är någon sport som jag kollar i pricnip lika mycket som friidrott så är det just alpint, skidåkning och skidskytte. Det finns ju i princip inge bättre än att sitta och titta på värdlscupen och bara ta det lugnt. Dagarna och veckorna går hur fort som helst och snart är det jul. Åker hem till Övertorneå den 12/12 direkt efter lägret i Pajulahti och kommer vara hemma i över en månad. Eftersom att jag inte han vara hemma mer än en helg nu under hösten ska det bli skönt att kunna åka hem lite tidigare istället. Jag har min sista tenta före jul redan den 2/12 vilket gör att jag har jättelångt jullov i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar