onsdag 24 november 2010

London

Om gårdagen var trist och full av negativa saker så har den här dagen varit betydligt bättre. Jag har funderat här i några veckor om jag och J skulle åka till London sista helgen i Januari eftersom att jag har en tävling där. Det hängde mycket på om vi hittade boende och billiga flygbiljetter, och nu visade sig att vi hittade både och. Vi ska bo hos min kusin i London som jag inte träffat på flera år så det ska bli jättekul, samt att vi fick flygbiljetter tur och retur med Ryanair för 65 euro/person vilket var helt nice. Eftersom att jag aldrig varit i London så ska det bli superkul att åka dit. I och för sig så har jag mest troligt tävling både lördag och söndag vilket gör att det för mig inte blir så mycket tid över till att se London, men samtidigt är jag nog inte i hallen hela dagen så kanske man hinner se lite av själva staden också.

Det är typiskt det här med friidrott. I princip har man ju varit på jättemånga olika ställen och tävlat men hur många av dessa städer har man hunnit kika lite närmare på? Inte särskilt många, oftast blir det ju så att man tävlar två dagar och befinner sig största delen av dagen i en hall eller på en stadion vilket gör att diverse turistaktiviteter oftast inte hinns med. Men samtidigt gör det inte mig något, det är ju själva tävlingen som man kommit dit för, inte för att vara turist ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar