fredag 26 november 2010

Födelsedag

Igår fyllde jag 22 år vilket i och för sig inte är ett så speciellt årtal men hade nog en riktigt bra födelsedag fast att jag var tvungen att gå på en föreläsning och plugga. Var först en sväng till skolan där jag fick träffa Josse som varit i Norge hela hösten, vilket var väldigt roligt. Sen bar det av på föreläsning och efter det häckträning.

Häckträningen gick faktiskt superbra. Sista jag var i Helsingfors och gjorde min häckträning fick jag prova på att göra en massa nya saker som jag inte kunde särskilt bra så kände mig faktiskt liter osäker på min kapacitet att springa häck vilket jag inte har gjort på evigheter. Igår i alla fall så gick helt plötsligt de nya sakerna rätt bra och de gamla sakerna, som jag är van att springa och som jag sprang i slutet av träningen, gick hur bra som helst och jag kände att jag var back on track igen med häcklöpningen :D kanske till och med lite bättre än vad jag varit förut.

Idag skulle jag först ha sprungit 300 metrare utomhus och sedan gått in i hallen och sprungit 200 hundringar och 150 metrare, men eftersom att det till och med i Åbo kan bli så kallt som -13 plus att det alltid blåser mycket kallare här än hemma så går jag nog in i hallen och springer hela min träning. I och för sig så är jag ju uppvuxen i norra Sverige och tål kyla men känns lite onödigt att dra på sig en förkylning eller nått sådant för att man är dumdristig och springer utomhus. Ikväll blir det tre rätters födelsedagsmiddag med tjejerna, ser fram emot en massa god mat och bra sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar