tisdag 19 oktober 2010

Pikavisitti

Hm stavningen på rubriken blev nu kanske inte helt rätt men den beskriver helt bra hur min helg varit. På torsdag kväll satte jag mig på nattåget till Ylitornio. När jag kom fram på fredag morgon till Kemi var det jättekallt och minusgrader och även lite snö. Var faktiskt rätt mysigt att det var snö på backen även om det inte var särskilt mycket. Fredagen bestod av bad med Vera och vattengympa. Skulle ha farit ut och sprungit men benhinnorna vill inte ge med sig. Behöver beställa nya skor men personen som jag alltid beställer av är på semester till nästa vecka så får vänta ett litet tag till.

Lördagen bestod av träning i form av en skogspromenad med hunden och sedan en snabbvisit på liikuntapäivä. Kul att det finns aktiva personer kvar i Ylitornio som försöker att ordna evenemang som passar alla åldrar. Utan dessa evenemang skulle ju Ylitornio vara helt dött.

En sak som jag lärt mig under helgen är att jag inte ska vara så blåögd i framtiden när det kommer människor och presenterar något nytt och superbra när det gäller träning. Jag tror alldeles för lätt på vad människor säger men i slutändan är det ändå jag själv som bestämmer hur jag vill göra och genom att lyssna på sin egen kropp och gå efter sin intuition så kommer man ganska så långt.

Söndagen bestod av Aavun päättäjäiset och där fick jag både arabia fat och ett litet stipendie för goda resultat. Vi satt även och diskuterade det här med sponsring och hur svårt det är att själv leta sponsorer. Många verkar tro att ett SM-guld öppnar helt nya dörrar, men det kan jag tala om att inte i mitt fall i alla fall. Är fortfarande jättesvårt att hitta företag som vill stödja min satsning som jag kommer att göra till EM 2012 och mycket energi och arbete har det krävts av mig när jag letar sponsorer. Jag hoppas ännu att fler företag ska nappa men vi får se hur det blir med den saken.

En ny träningvecka har nu också börjat och på torsdag far jag iväg på läger till Pajulahti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar