måndag 25 oktober 2010

Gul och blå

Denna rubrik skulle ju kunna betyda en massa saker men imorgon kommer nog min kropp mest troligt vara både lite blå, gul, lila och väldigt öm. Var på en välbehövlig massage men om ni tror att det var 120 minuter av  ren njutning så tror ni då helt fel. Låg och vred och vände på mig som en mask i princip hela tiden. Massören hittade så otroligt onda ställen i mina muskler och han lyckades till och med hitta muskler som jag inte trodde fanns. En helgs träningsläger i Pajulahti har nog slitit mer på mina muskler än vad jag trodde.

Det roligaste med detta var ju att massören bara skrattade åt mig och sa att han inte ens kunde massera så hårt som han skulle ha velat eftersom att mina muskler stretade emot. Jag vill inte ens veta hur ont det skulle ha gjort om han faktiskt skulle ha masserat som man borde kunna massera en normal muskel.

Fick också veta hur min muskulatur är uppbyggd. Tydligen har jag väldigt elastiska muskler och det betyder att musklerna kan vara stela och som man säger på finska "jumissa" men jag kan ändå springa och prestera på en hög nivå. Detta beror då på att min muskulatur är elastisk och jag kan stretcha och vara vig fast att muskeln i sig kan vara stel. Detta är då tydligen väldigt bra eftersom att jag kan springa fort och ändå vara "jumissa" :D

Denna vecka har jag vilovecka vilket innebär att jag har en träning som består av skogspromenad och fyra vilodagar. Imorgon måste jag ringa till läkaren igen eftersom att mina migränattacker fått vissa följdeffekter som måste utredas. Skulle inte orka börja med sånt här men det hjälps inte, hälsan framför allt.

Far mest troligt till Tampere imorgon och det blir väldigt välbehövligt. Behöver en mysig famn att krypa upp i och bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar