måndag 4 oktober 2010

Träningsvärk

Det blev precis som jag gissade, träningsvärken har tagit över min kropp och det gör så förbaskat ont. Den kom i och för sig redan på söndagsmorgonen efter lördagens träning, men idag känns den värre än någonsin. Träningarna under helgen var givande och det kändes nästan som att vara på en audition. Var tvungen att visa vad jag kan för att vi skulle kunna se vad jag är bra på och vad jag skulle kunna bli ännu bättre på.

Första riktiga träningen var idag och det kändes väldigt tungt. Det gör det i och för sig alltid när man börjar grundträningen efter att ha vilat i ca 2,5 vecka. Träningen idag var rolig men samtidigt jobbig. Var och tränade i ca 2 timmar i Kuppis och efter det bar det av till hanken på föreläsning. Var inte särksilt pigg på föreläsningen men som tur var den intressant nog för att hålla mig vaken.

Det nya träningsprogrammet är krävande och jag kommer träna väldigt hårt de här första veckorna. Mycket nya saker som känns spännande, men det finns också med gamla bekanta saker. Ett av de nyare momenten är att jag ska fara på skogspromenad varje onsdag i 1,5-2 timmar så den som känner för att vandra omkring i skogen med mig hojta till, kan behöva lite sällskap för att inte bli uttråkad samt att jag inte känner till skogarna här i Åbo särskilt bra så risken att jag ska gå vilse är nog relativt stor och jag är ännu sämst på att orientera så kan va bra med någon som har lite koll på vars vi går :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar