fredag 8 oktober 2010

Landslaget

Igår fick jag några papper på att jag nu officiellt blivit uttagen till landslaget och att första lägret är den 21-24/10 i Pajulahti. Äntligen var det första jag tänkte på när jag fick brevet. Förra året trodde jag på hösten efter att min sommarsäsong gått väldigt bra och jag utvecklats massor att jag skulle komma med i en träningsgrupp. Jag väntade och väntade och ingen inbjudan kom. Tillslut såg jag på internet att grupperna fastslagits och mitt namn fanns inte med någonstans. SUL hade bestämt sig för att inte satsa på någon häckgrupp för damer förra året. Först blev jag både arg och ledsen och tänkte att här har man lagt ner hur mycket jobb som helst och utvecklats mycket under sommaren och fått springa på finnkampen och ändå fick jag ingen plats i någon träningsgrupp.

Det gick några dagar så fick jag ett samtal från min tränare som sade att de ringt till henne från SUL och att de ändå skulle satsa på en häckgrupp för damer och äldre juniorer. Vi var ju ingen officiell grupp men det dög bra för mig, jag fick fara på olika läger under året och tack vare dem har jag lyckats utvecklas ännu mera och springa ännu fortare nu under sommaren. Det som kändes så bra med att få detta papper på att jag nu officiellt blivit antagen till en landslagsgrupp är att jag fått visa dem som inte trodde på mig efter förra sommaren att jag visst också har potential och att jag faktiskt platsar i landslaget. Det var en superskön känsla :)

Jag ser fram emot de läger som jag kommer få fara på i år och det ska bli spännande att se hur mycket de kan hjälpa mig att utvecklas ännu mera.

Träningarna de här senaste dagarna har gått bra. Det är tuffa träningar men samtidigt roliga. Kom just hem från ett styrkepass och ska senare i eftermiddag fara och kasta lite medicinboll. De var i princip tomt i kuppishallen nu när jag var och träna så det var väldigt lugnt och skönt.

2 kommentarer:

  1. Landslaget!! Grattis, va fint! Man får ju börja be om autograf snart, hmm...
    H: Mirri

    SvaraRadera
  2. Tack Mirri :)det kändes nog superbra att äntligen officiellt kommit med där också :D

    SvaraRadera