fredag 29 oktober 2010

Att träna själv

Under hösten har både jag och Emma bytt tränare vilket har lett till att jag nu i princip tränar alla träningar själv. I början var jag orolig att jag inte skulle kunna motivera mig till att prestera på lika hög nivå utan någon träningskompis. Har i princip aldrig tidigare behövt träna själv och de gånger som jag gjort detta pga. att jag varit och rest eller liknande så har det varit sjuk tråkigt och motivationen har inte varit på topp. Det lustiga nu är i alla fall att mina träningar har gått jättebra fast att jag har tränat själv. Kan medge att det inte alltid har varit så roligt att fara själv till hallen kl. 07.30 på morgonen men det har gått över förväntan.

Slutsats som kan dras från detta är nog att jag lärt mig att det går att träna bra och få ut mycket av träningen fast att man tränar själv. Har till och med vissa gånger tyckt att det varit riktigt skönt att inte behöva prata med någon i hallen och bara kunna koncentrera sig på det man kom dit för att göra, träna :D

Idag var jag och tränade på Hervanta idrottsplan och det var verkligen kanonväder. Solen sken och jag kunde springa ganska snabba 60m löpningar i bara två par trikåer fast att det snart är november. Sådana här dagar saknar man inte att gå in i en hall och träna, men sånt väder som det var igår med regn, mulet och allmänt grått och tråkigt så är det nog bra att det finns så många inomhushallar i Finland. Problemet med hallarna är att det ofta är så mycket andra aktiviteter i dessa. Exempelvis här i Tampere så är det en jäkla massa mässor och friidrottarna här kommer inte in i hallen och träna förrän i slutet av November. I åbo finns det ju som tur är en egen hall för mässor men då får vi istället tampas med en massa gympa typer som har sina tävlingar på helgerna. Förstår inte varför en så stor stad som Åbo inte har en egen hall för gymnastiktävlingar.

Annars har jag pluggat en massa och väntat en massa. Jaska har jobbat hela dagen och direkt efter jobbet så for han och spelade match. Så vi lär väl ses någon gång vid 21 tiden :/ ibland är det bra irriterande att han också är idrottare men samtidigt så är det väl därför som vi passar så bra ihop så jag ska inte klaga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar