lördag 13 augusti 2011

Bildregn

Här kommer lite bilder från mina första dagar i Baton Rouge. De flesta är bilder på hur campus ser ut.






















USA är ett lustigt land. Som ni kanske ser på bilderna så har jag fotat en tiger. Louisiana state universities logga pryds av en tiger och pga. av detta så har vi en livs levande tiger på campus. Han bor i en stor bur med egen pol och ligger och sover hela dagarna. Han heter Mike den sjätte och varje gång som de har en amerikansk fotbollsmatch här så får Mike gå ett varv runt stadion medan publiken skriker och tjoar.

Bilderna längre ner är tagna på min byggnad vars jag bor och mitt rum men det har uppstått lite problem med mitt boende. Det finns ingen kyl eller frys där man kan förvara sin mat. Det finns ett kök som ser helt ok ut men jag kan inte förvara min mat någonstans. Enligt receptionen måste alla köpa sin egen kyl och frys och tydligen kan man få de billigt på walmart, ca 50 dollar. Har även kollat upp annat boende och det vissade sig att det fanns lediga lägenheter på campus med eget kök så ska kolla upp detta på måndag när de öppnar och se om jag ska byta till en lägenhet. Den var i och för sig omöblerad men det fanns ställen här där man kunde hyra möbler för en summa per månad så det skulle vara ett bra alternativ och eftersom att jag har 3025 dollar att slösa på mitt boende via ISEP så har jag nog råd :D

Sist men inte minns så lägger jag in denna bild: 


Jag saknar dig och kom ut på Skype ;) har en alldeles för flitig pojkvän som bara jobbar hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar