tisdag 30 augusti 2011

New roomate

Jag är så Happy idag. Idag var det den officiella rumbytardagen och jag hade äntligen möjlighet att flytta ut från mitt rum som jag delat med en amerikanska som inte gjort något annat än sovit, ätit skräpmat, sovit lite till, tittat på tv. Uggla uppe hela natten och sovit ännu mera. Dessutom var hon typ världens lortigaste och städade aldrig sin halva av rummet och lämnade disk och allt möjligt skit framme. Är väldigt glad över att slippa henne. Flyttade ihop med en italiensk tjej som var bland de första som jag träffat när jag kom till Baton Rouge. Hon hade också haft problem med sin rumskompis så det passade utmärkt att vi flyttade ihop. Fast att detta rum är lika stort som det förra så känns detta så mycket större. Kan ju bero på att min förra rumskompis hade så fruktansvärt mycket grejjer så vart jag än gick i rummet så var det trångt. Jag bodde även på första våningen vilket gjorde att vi alltid hade persiennerna neddragna och det kände mörkt och trist i rummet. Nu har jag flyttat två trappor upp i samma dorm som tidigare och rummet är ljust och fräscht (så fräscht som nu dessa rum kan bli) och det känns superbra. Här kommer lite bilder från mitt och Violettas rum. Vi var och shoppade loss på en utförsäljning av affischer så nu har vi även lite färg på dessa annars så vita väggar.





Eftersom att jag lyckats gå och bli megaförkyld här så hade jag en riktigt lugn helg. I lördags var jag på welcome party för utbytes och internationella studerande. Eftersom att dessa partyn i detta land oftast är ganska så lame eftersom att man inte gör som i Finland och bjuder på alkohol så hade jag inte särskilt höga förväntningar vilket gjorde att jag slutligen hade en riktigt trevlig kväll. Vi käkade lite snacks och mat och drack cola light :D men om man tittade ut på dansgolvet och såg alla indiska och kinesiska utbytesstuderanden checka loss som galningar på dansgolvet så kunde man faktiskt tro att de haft starkare drycker i sina glas  ;)

Här kommer lite bilder från den kvällen med. Har lyckats med konststycket att inte fastna på en endaste bild men eftersom att jag oftast fotograferar så ser det lite töntigt ut att fota sig själv. 





Frankrike x2 

Norge, Frankrike x2 och Bahamas



Frankrike x2 igen (vi har en massa människor från 
Frankrike här)




Lyckades snoka rätt på den Svenska flaggan..



och den Finska :)

Nu är jag hur trött som helst och ska ta en lång dusch innan jag går och sover första natten i mitt nya rum. Har pluggat som en tok hela dagen för fick ett mail från vår professor som påminde om morgondagens uppgift som skulle vara inlämnad innan föreläsningen startade. Tror ni jag vetat om någon sådan uppgift, svar nä. Missade de två första föreläsningarna förra veckan eftersom att jag hade ett annorlunda schema då och moodle sidorna här är inte så välorganiserade som i Finland så missade totalt denna uppgift. Saken är också den att det inte var en liten uppgift. Jag var tvungen att lyssna  på en timmes videoklipp om internet, webben och annat och svara på en miljon frågor. Har även pluggat till ett quiz som jag har på onsdag och skulle ha behövt läsa lite Louisianan history men är alldeles för trött plus att jag måste sova. jag fungerar inte med lite sömn så Louisianan history får vänta tills en annan dag. Godnatt kära läsare!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar