måndag 22 augusti 2011

21.08.2011

De senaste dagarna har det inte hänt särskilt mycket speciellt. Har hunnit vara och shoppa på Louisiana mall, äta sushi och vara med på tre partyn. Imorgon börjar skolan och jag börjar känna att det ska bli skönt med lite rutiner igen. Det där med att vara vaken sent och sova länge funkar inte för mig. Imorgon ska jag också kolla vad för mat de har i cafeteriorna här och om det är så bra mat som Emma har i New Mexiko så ska jag också göra en mealplan åt mig själv. Jag har möjligheten att laga min egen mat men problemet är att det finns ingen mataffär som ligger nära skolan. För att ta sig dit å måste man ha bil och det har inte jag eller känna någon som har bil och det gör jag, men att vara beroende av någon annan för att få sitt käk tycker jag låter rätt så jobbigt så om det finns många bra alternativ att välja mellan så lagar jag min egen frukost och mellanmål men äter lunch och middag i skolan. Det verkar som att mat är det svåraste att fixa i detta land.

Idag har jag varit och promenerat en sväng och nu tänker jag bara ta det lugnt och slappa. Måste säga att jag inte är helt nöjd med mitt rum eller rumskompis, inte något större fel på henne men alla i detta land verkar allmänt sett ha en betydligt högre tolerans nivå när det kommer till smuts och städning. Jag är inte pedant men jag tycker om att ha rent där jag bor. Min sida av rummet är rent men hennes ser ut som skit med pizzakartonger och annat. Dessutom har vi inget gemensamma intressen överhuvudtaget så visst kommer vi överens men inte var det väl den bästa alternativet av rumskompis som de kunde hitta åt mig.

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:



Utisar


Med dessa två tjejer var jag och käka den bästa sushien jag någonsin ätit plus att vi också drack jättegoda margaritas. 




Alla killar på detta foto är gay därav den kramgoda stämningen :)



Fick prova på både amerikanska jellyhots och beerpong :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar